۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
۱۰۸ هزار هکتار از مزارع دیم قزوین زیر کشت غلات رفت
مدیر زارعت جهاد کشاورزی قزوین:

۱۰۸ هزار هکتار از مزارع دیم قزوین زیر کشت غلات رفت

قزوین- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۰۸ هزار هکتار غلات شامل گندم و جو در اراضی زراعی دیم استان قزوین کشت شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاوررزی استان قزوین، تورج بنیادی اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی یاد شده به کشت پاییزه گندم و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دیم استان نیز به کشت پاییزه جو اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: کشت پاییزه گندم و جو در دیم زارهای استان قزوین در نیمه اول آذر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: با توجه به بارندگی های خوب روزهای اخیر انتظار می رود کشاورزان بیشتری در استان قزوین از کشت محصولات دیم یاد شده استقبال کنند و به این ترتیب انتظار می رود شاهد رشد آمار کشت پاییزه باشیم.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان قزوین به کشت گندم و ۹ هزار هکتار نیز به کشت جو اختصاص یافته بود اما امسال برنامه کشت این محصولات به دلیل وضعیت بارندگی ها در گندم به ۱۰۷ هزار هکتار و در جو به ۶ هزار هکتار کاهش یافت. در صورت رشد بارندگی ها انتظار می رود میزان کشت نزدیک به ارقام سال زراعی قبل برسد.

بنیادی بیان کرد: جو و گندم از جمله محصولات کشاورزی استراتژیک به شمار می روند که دولت از کشاورزان برای کشت آنها به شکل ویژه حمایت می کند.

کد خبر: ۱۱۶٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha