۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
مشکلات ارزی، پیش روی تجارت تهران- وین/ استارت‌آپ و فضای آموزشی در پیشانی تجارت با اتریش
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران- اتریش خبر داد:

مشکلات ارزی، پیش روی تجارت تهران- وین/ استارت‌آپ و فضای آموزشی در پیشانی تجارت با اتریش

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران- اتریش از صادرات محصولات ایرانی به صورت محدود به علت وجود مشکلات بانکی خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در حوزه مبادلات دو کشور به گوش خواهد رسید که تجارت میان دو کشور را تسهیل خواهد کرد.

علیرضا ناظم الرعایایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در خصوص وضعیت تجاری کشورهای ایران و اتریش در سال‌های اخیر، اظهار کرد: اتریش همچنان جزو کشورهایی است که در کنار ایران بوده و تمایل فراوانی به تجارت و مبادله کالا با کشورمان دارد، اما سیستم بانکی این کشور به مانند تمامی بانک‌های دنیا به علت ترس از جریمه، توسط امریکا و اتحادیه اروپا نمی‌تواند همکاری مناسبی در بحث واردات و صادرات با بازرگانان ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به قطع همکاری بانک‌های اتریش با تجار ایرانی و پایین بودن سطح مبادلات دوکشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر امکان صادرات گسترده محصولات ایرانی به این کشور وجود ندارد که علت آن باز نکردن LC برای تجار ایرانی توسط بانک‌های کشور اتریش بوده است لذا صادرات تجار را به این کشور محدود و کند کرده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران- اتریش، با اشاره به انواع کالاهایی که به کشور اتریش صادر می‌شود، بیان کرد: در موقعیت فعلی مبادلات تجاری با اتریش تنها در حوزه‌های استارت‌آپ و فضای آموزشی بوده و برخی محصولات از جمله محصولات پتروشیمی- مواد خوراکی- مصالح صاختمانی و گیاهان دارویی به این کشور صادر می‌گردد.

وی افزود: وقتی کالایی از ایران صادر می‌شود صادر کننده می‌تواند تنها ۱۰ درصد از مبلغ ارزی حاصل از صادرات را در آن کشور به منظور مسائلی مانند تبلیغات، سپرده و یا هزینه کند از این رو ۹۰ درصد آن باید به کشور بازگردد و یا از این کشور کالای دیگری به کشور وارد شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران- اتریش، در انتها تصریح کرد: انشالله در آینده‌ای نزدیک خبرهای خوبی در حوزه مبادلات با این کشور در راه است که صادرات به اتریش را تسهیل خواهد کرد.

 ارزش مبادلات ایران و اتریش در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۹، ۶۰.۵ میلیون یورو بوده که این صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد منفی  ۵۳.۴ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین واردات اتحادیه اروپا از ایران در ۹ ماهه نخست ۲۰۱۹ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۹۴ درصدی داشته و به ۵۱۴ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ۹ ماهه نخست سال قبل ۸.۵۴۳ میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر: ۱٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha