۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
عمر مفید ساختمان در اردبیل پائین است| فعالیت ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهندس
مدیر کل راه و شهرسازی اردبیل:

عمر مفید ساختمان در اردبیل پائین است| فعالیت ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهندس

اردبیل - مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حالی عمر ساختمان در کشورهای اروپایی بیش از ۷۰ سال است که در کشور و استان اردبیل به ساختمان ۱۰ سال ساخت، اجازه تخریب داده می شود.

محبوب حیدری در حاشیه مراسم آغاز به کار دوره جدید هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به دور از حاشیه ها و طرح مباحث اختلاف برانگیز باید در راستای ارتقای کیفی ساخت و سازها اقدامات موثری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مشارکت ۵۹ درصدی مهندسان به ثبت رسید، اظهار کرد: گستردگی حضور مهندسان در انتخابات نهمین دوره نظام مهندسی ساختمان نشان از دغدغه و مطالبه جدی جامعه مهندسان از هیئت مدیره جدید است تا با کنار گذاشتن اختلافات به فکر آموزش و توسعه فعالیت های کیفی باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهندس در استان از هیئت مدیره دوره نهم انتظار دارند تا تمامی توان خود را به کار گیرند تا فعالان  این بخش بتوانند عملکرد مثبت و مناسبی را در حل مشکلات و معضلات این حوزه داشته باشند.

حیدری با بیان اینکه به هیچ وجه اداره کل راه و شهرسازی دخالتی در ترکیب هیئت مدیره نخواهد کرد، گفت: اگر مهندسان شاغل از امضای نقشه منع شده اند، باید تابع قانون و بخشنامه باشیم و از مراجع قانونی مسایل و موضوعات را پیگیری کنیم.

وی ضرورت توزیع عادلانه نقشه ها در بین مهندسان و توجه به موضوع آموزش مهندسان را بسیار بااهمیت خواند و بیان کرد: مهندسان باید با راهبردهای جدید فنی و تخصصی در حوزه طراحی، اجرا و نظارت آشنا شده و به مسئولیت خود به درستی عمل کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل ساختمان را سرمایه ملی توصیف و تصریح کرد: در حالی که در کشورهای اروپایی عمر ساختمان بیش از ۷۰ سال است اما در کشور و استان اردبیل به ساختمان ۱۰ سال ساخت اجازه تخریب داده می شود.

حیدری از مهندسان خواست؛ تا کیفیت ساخت و ساز را فدای هیچ مصلحت اندیشی نکنند و در اجرای پروژه جهش تولید مسکن یاری گر اداره کل راه و شهرسازی باشند.

وی تقویت نظارت را در همه مراحل ساخت و ساز به ویژه احداث واحدهای ساختمانی در مراحل فنداسیون و اسکلت یادآور شد و بیان کرد: با حساسیت موضوع نظارت و اجرا را رصد می کنیم و در کنار آن باید در طراحی و نقشه کشی ظرافت و دقت لازم انجام شود تا با توجه به بالا بودن هزینه ساخت و ساز غفلت در این بخش به بناها آسیب نزند.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha