۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کاهش ۴۷ درصدی سفر در آذربایجان غربی
معاون استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد:

کاهش ۴۷ درصدی سفر در آذربایجان غربی

ارومیه - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تعداد سفرهای ورودی و خروجی به استان از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در محل استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه این کاهش در روز هشتم فروردین به ۶۲ درصد رسید، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با ایجاد محدودیت‌های لازم و کاهش بیش از پیش این سفرها شاهد شکسته شدن زنجیره انتقال این بیماری در سطح استان باشیم.

وی افزود: در همین راستا داکت‌های ضدعفونی وسایل نقلیه در مبادی ورودی استان با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری و فرمانداری‌ها از جمله محورهای ورودی سه راهی ایواوغلی‌، میاندوآب - ملکان ، سقز - بوکان و سلماس - تسوج و نیز کلیه مبادی مرزی استقرار یافته است.

رحمانی با قدردانی از مشارکت سپاه در اجرای رزمایش دفاعی بیولوژیک در استان که با همکاری دهیاری‌ها و سایر ادارات برای ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی در حال انجام است، گفت: اجرای این رزمایش و تداوم آن می‌تواند نقش مهمی در شیوع این بیماری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان بیان کرد: در همین راستا تمامی پارک‌ها و مراکز تفریحی تعطیل و از ایجاد تجمع در این اماکن جلوگیری شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تعطیلی فعالیت کارگاه‌های پروژهای عمرانی در استان اظهار داشت: تمامی پروژه‌های عمرانی تا بیستم فروردین ماه به غیر از پروژه‌های بیمارستانی و درمانگاهی و برخی پروژه‌های ضروری که با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری مشخص خواهد شد، تعطیل است.

رحمانی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های ویژه سالم‌سازی محیط در آذربایجان‌غربی افزود: در همین راستا سپاه در کنار هر بهورز یک نفر نیرو در اختیار این کمیته ها قرار خواهد داد که پیش‌بینی شده در مجموع سه هزار و ۳۸۲ بسیجی همگام با دیگر نیروهای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در قالب این طرح به کارگیری شوند.

وی گفت: به همین منظور ۹۶ تیم سالم‌سازی محیط نیز با حضور نیروهای بسیجی و سایر ادارات در استان تشکیل و کار نظارت بر کنترل اماکن و معابر عمومی و تنظیم چک لیست‌های نظارتی را عهده‌دار خواهند بود.

رحمانی افزود: کمیته تدفین اجساد نیز در همین چارچوب و براساس دستورالعمل های ورازت کشور و وزارت بهداشت تشکیل و فعالیت خواهد کرد که وظیفه تدفین اجساد مبتلا و مشکوک را که در منازل، بیمارستان‌ها و اماکن و معابر عمومی فوت کرده اند را بر اساس عملیات بهداشتی و شرعی در مبدا فوت و محل تدفین در آرامستان‌ها برعهده خواهند داشت.

معاون استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برهمین اساس برای تسهیل در روند اجرای امور تدفین از پزشکان معتمد و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی برای صدور گواهی فوت و نیز سردخانه‌هایی برای نگهداری اجساد فوت شده، استفاده خواهد شد. 

کد خبر: ۱۱٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha