۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۹
اسپانیا در جایگاه نخست صادرات کاهو
بزرگترین صادرکنندگان کاهو در ۲۰۲۰ کدامند؟

اسپانیا در جایگاه نخست صادرات کاهو

در حالیکه ارزش صادراتی کاهو در ۲۰۲۰ حدود سه میلیارد دلار بوده است ۵ کشور اسپانیا، ایالات متحده، مکزیک، هلند و ایتالیا بیش از ۷۶ درصد بازار صادراتی این محصول را تامین کرده اند.

بازار؛ گروه کشاورزی: بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده در سال ۲۰۲۰ ارزش کاهوی صادراتی ۲.۹۳ میلیارد دلار بوده است که این مقدار، افت ۰.۶ درصدی صادرات را نسبت به ۲۰۱۹ نشان می دهد.

اسپانیا، ایالات متحده، مکزیک، هلند و ایتالیا؛ ۵ کشور صادر کننده بزرگ کاهو
داده های آماری همچنین می گوید: پنج کشور «اسپانیا، ایالات متحده، مکزیک، هلند و ایتالیا» بزرگترین تامین کنندگان کاهو در بازارهای بین المللی هستند. به طوری که در مجموع این ۵ تامین کننده بیش از ۷۶ درصد که معدل سه چهارم محصول صادراتی در سال ۲۰۲۰ می شود را تولید و عرضه کرده اند.

در واقع این آمارها می گوید: در مدت نامبرده اسپانیا به عنوان صادر کننده برتر ۸۶۴ میلیون دلار کاهو صادر کرده و به این ترتیب بیش از ۲۹ درصد از کل صادرات این محصول را به ثبت رسانده است.

از سوی دیگر این آمارها نشان می دهد: ایالات متحده ۱۸ درصد، مکزیک ۱۱ درصد، هلند ۹ درصد و ایتالیا ۵ درصد از کل کاهوی صادراتی را به بازارهای بین المللی فروخته اند.

۱۵ کشور دنیا مجموعا ۹۵ درصد صادرات کاهو را در ۲۰۲۰ رقم زدند
آمارها همچنین حاکی از این است: چین، بلژیک، فرانسه، آلمان، کانادا، مالزی، لهستان، سوئد، مصر و انگلستان نیز در جایگاه صادراتی ششم تا پانزدهم قرار دارند. به این ترتیب این ۱۵ کشور نامبرده بیش از ۹۵ درصد از صادرات جهانی کاهو را در سال ۲۰۲۰ را از نظر ارزشی، رقم زده اند.

آمارها می گوید: در سال ۲۰۲۰ کشورهای چین، مالزی، مکزیک و بلژیک چهار کشوری هستند که نسبت به سال قبل تر محصول کاهوی بیشتری را به بازارهای بین المللی فروخته اند.

آمارها همچنین نشان می دهد: کشورهای لهستان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آمان نیز چهار کشوری هستند که در سال ۲۰۲۰ فروش کاهوی صادراتی خود را  از ۱۰ تا ۲۸ درصد کاهش داده اند.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha