۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
صادرات ۱۰ میلیون دلاری ماسک در مدت ۵ ماه

صادرات ۱۰ میلیون دلاری ماسک در مدت ۵ ماه

بدری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت از صادرات ۱۰ میلیون دلاری ماسک سه لایه در ۵ ماه ابتدای سال خبر داد.

به گزارش بازار، میرابوطالب بدری،  مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه به درخواست‌های صادرات ماسک با اولویت پاسخ می‌دهیم گفت: هم اکنون محموله‌های ۵۰ هزار دلاری و ۱۰۰ هزار دلاری ماسک به صورت موردی مجوز صادرات گرفته و صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بصورت روزانه درخواست صادرات ماسک داریم، افزود: پس از دریافت درخواست‌های صادراتی با تائید سازمان حمایت و سازمان غذا و دارو، مجوز صادرات ماسک را به گمرک ارسال می‌کنیم.

بدری گفت: البته در صادرات ماسک N۹۵ و N۹۹ همچنان محدودیت داریم، اما برای صادرات موردی ماسک N۹۵ آن هم به تعداد کم، مجوز صادرات می‌دهیم.

وی افزود: تولید ماسک بسیار فراوان شده و حتی شرکت‌هایی که ربطی به این حوزه ندارند ماسک تولید می‌کنند از این رو بازار داخل اشباع شده و اگر مجوز صادرات ندهیم بازارهای خارجی را از دست می‌دهیم، همچنان که در حدود یک سال پیش به علت تامین نیاز داخل، سخت‌گیری در صادرات موجب شد رقبای ما بازارها را تصاحب کنند.

بدری همچنین گفت: ما بصورت موردی برای همه درخواست‌های صادرات ماسک، تائیدیه صادر می‌کنیم، زیرا این صادرات یک منبع ارزآوری برای کشور است و حتی یک مورد هم نبوده که صادرکننده‌ای درخواست، ارائه کرده باشد و ما مخالفت کرده باشیم.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha