۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
گازرسانی به فریدونشهر نیاز به اعتبار ملی دارد|آبرسانی با تانکر در پربارش‌ترین شهرستان اصفهان!
فرماندار فریدونشهر:

گازرسانی به فریدونشهر نیاز به اعتبار ملی دارد|آبرسانی با تانکر در پربارش‌ترین شهرستان اصفهان!

اصفهان- صفری؛ فرماندار فریدونشهر گفت: با وجود اینکه این شهرستان از پربارش‌ترین مناطق اصفهان است اما حدود ۸۰ درصد این آب‌ها از استان اصفهان خارج می‌شود و ۳۰ روستای ما از طریق تانکر آبرسانی می‌شود.

رضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به کمبود انرژی گاز و آب در برخی از مناطق استان اصفهان اظهار داشت: توزیع انرژی به مناطق محروم و صعب‌العبور شهرستان فریدون‌شهر به ویژه روستاهای پشتکوه و پیشکوه که از سردترین نقاط استان اصفهان به شمار می‌آید یکی از دغدغه‌های مسئولان استانی است.

وی با بیان اینکه این شهرستان ۳۷ هزار جمعیت و ۲۳ هزار عشایر دارد، گفت: در فصل تابستان به دلیل فعالان فصلی جمعیت به بالغ بر ۶۰ هزار نفر می‌رسد و با این حساب شاید در شاخص‌های جمعیت شاید نگنجد اما توزیع عادلانه انرژی حق مردم است.

آبرسانی با تانکر در منطقه پربارش اصفهان
فرماندار شهرستان فریدونشهر ادامه داد: با وجود اینکه این منطقه پربارش‌ترین نقطه استان است اما حدود ۸۰ درصد این آب‌ها از استان خارج می‌شود و ۳۰ روستای ما از طریق تانکر آبرسانی می‌شود زیرا آب‌ها سطحی است و دو پروژه آبرسانی در این منطقه و در برف انبار در صورت جذب اعتبار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در توزیع برق ۹۸ درصد پوشش دادیم اما در زمینه توزیع گاز از حد متوسط پایین‌تر قرار داریم، گفت: از سال گذشته گازرسانی به روستاهای پشتکوه آغاز شد که به دلیل تامین منابع مالی و مجوزها به تعویق افتاد و امیدواریم در بهمن ماه این طرح به نتیجه برسد.

جذب اعتبار گازرسانی به ۶۰ روستای باقی مانده
صفری خاطر نشان کرد: در حال حاضر دغدغه اصلی گازرسانی به سایر نقاط پشتکوه وپیشکوه است که سردترین نقطه استان از گازرسانی محروم است و با اینکه هزینه اجرایی این پروژه‌ها زیاد و سنگین است اما باید استانداردهای معمول گاز رسانی را فراتر دید و مقرر شده تا با وزیر نیرو این اقدام تسهیل شود.

وی افزود: نماینده مردم فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی نیز قول پیگیری داده تا از طریق وزیرنفت برای گازرسانی به ۶۰ روستای باقی مانده اعتبار جذب کند و پس از بازنگری طرح سرفصل‌های آن در بودجه سال جدید قرار گیرد.

فرماندار شهرستان فریدونشهر با اشاره به تعداد روستاهای این شهرستان گفت: ۸۵ روستای دارای سکنه و ۲۰ روستای فصلی در شهرستان وجود دارد و باید تامین اعتبار گازرسانی از طریق ملی تامین شود زیرا نزدیک به دو برابر و یا بیشتر اجرای یک انشعاب در فریدونشهر نسبت به سایر مناطق هزینه بر است.

گازرسانی به روستاهای فریدونشهر نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار
وی افزود: پیش بینی شده که برای این هشت روستا پنج میلیارد تومان هزینه لازم دارد و برای کل روستاها حدود ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

کد خبر: ۱۱۵٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha