۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
درآمد گردشگری مازندران سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

درآمد گردشگری مازندران سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان است

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میزان مصارف منابع و هزینه های استان را بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ذکر کرد و گفت: درآمد گردشگری استان سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان منابع استان سه هزار میلیارد تومان و میزان مصارف منابع ۱۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: اگر زمانی دولت تصمیم بگیرید کشور را براساس منطقه ای اداره کند ما جزو استان هایی خواهیم بود که به صندوق خزانه کشور بدهکار خواهیم بود.

وی با اظهار اینکه در حوزه گردشگری طبق شاخص مرکز آمار، در سال ۹۷ حدود ۷۱ میلیون نفر - شخص گردشگر به استان سفر کردند، افزود: درآمد ما از این بخش ۱۶۰ میلیون دلار و درآمد گردشگری خارجی ۱۵۶ میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: استان مازندران با ظرفیت های مختلف ۳۰۰ میلیون دلار درآمد گردشگری داخلی و خارجی دارد و این رقم بسیار ناچیز است.

غلامی راد با اظهار اینکه ابهامی بین دستگاه های نظارتی و متولی در حوزه گردشگری وجود دارد، گفت: تعیین کاربری و جانمایی باید توسط دستگاه های اصلی صورت گیرد و صدور مجوز از طریق میراث فرهنگی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اشاره به انباشت سرمایه در استان اظهار داشت: این درحالی که مدیریت اقامتگاهی تفریحی توسط دستگاه ها باید واگذار و نسبت به تعیین تکلیف آن ها اقدام شود زیرا این دستگاه ها تبعاتی را در پی دارد.

کد خبر: ۱۱۵٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha