۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
ربات ضدعفونی خاص بیمارستان ساخته می‌شود/ ورود فناوران پارک به حوزه درمان کرونا
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

ربات ضدعفونی خاص بیمارستان ساخته می‌شود/ ورود فناوران پارک به حوزه درمان کرونا

اردبیل - رییس پارک علم و فناوری اردبیل از ساخت ربات ویژه ضدعفونی خاص بیمارستان طی روزهای آینده در این پارک خبر داد.

حبیب ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه پارک علم و فناوری اردبیل از اوایل اسفندماه کمیته ویژه ای در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکیل داد، گفت: برهمین اساس فراخوانی برای همکاری نخبگان و فناوران استان داده شد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه این فراخوان با استقبال نخبگان اردبیلی روبه روشد به طوریکه بالای ۳۰ ایده فناورانه در خصوص مقابله با کرونا، به پارک ارائه شد.

ورود جدی فناوران اردبیلی برای مقابله با کرونا

 ابراهیم پور با بیان اینکه از روز ششم اسفند ماه سال ۹۸، پارک علم و فناوری اردبیل به صورت مستقیم برای مقابله با بحران کرونا وارد کار شده است، گفت: در اولین اقدام، پس از بررسی ربات چینی، فناوران اردبیلی با مهندسی معکوس موفق به ساخت ربات حکیم شدند.

وی با بیان اینکه ربات پرستار حکیم مجهز به تب‌سنج لیزری و سرعت بالای عملیاتی با قابلیت حمل دارو و غذا است، گفت: این ربات توسط شرکت الکترونیک پردازش سبلان طراحی و ساخته شد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ربات حکیم در بیمارستان امام خمینی (ره) فعال بوده و ارائه خدمات می کند.

ابراهیم پور به ساخت کابین ضدعفونی کننده توسط فناوران اردبیلی نیز اشاره کرد و افزود: حمایت خیرین در ساخت کابین قابل تقدیر بود.

وی افزود: با مشارکت اتاق بازرگانی استان، سه کابین ساخته شده به بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان امام رضا(ع) اهدا شد.

ابراهیم پور از اهدای یک کابین ضدعفونی کننده به بیمارستان گیلان نیز خبر داد.

وی تصریح کرد: در این خصوص سفارشاتی از کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز داده شده است.

 رییس پارک علم و فناوری اردبیل به ساخت تونل ضدعفونی کننده هم اشاره کرد و گفت: این تونل در حدود پنج متر بوده که در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل قرار داده شده است.

تولید روزانه ۱۰ هزار ماسک n۹۵ در اردبیل

ابراهیم پور تولید ماسک n۹۵ را نیز از دستاوردهای مهم فناوران اردبیلی عنوان کرد و افزود: روزانه ۱۰ هزار عدد از این نوع ماسک تولید و در بیمارستان‌های استان توزیع می شود.

رییس پارک علم و فناوری اردبیل در ادامه به ساخت ربات محلول پاش ضدعفونی خاص بیمارستان طی روزهای آتی اشاره کرد و گفت: پارک علم و فناوری استان با دو استراتژی مقابله و درمان بیماری کرونا وارد کار شده است.

وی اظهار کرد: با فعالیت های صورت گرفته امیدواریم در روزهای آتی اخبار خوشحال کننده ای در بحث درمان بیماری کرونا، از سوی پارک شنیده شود.

ابراهیم پور اظهار کرد: البته ورود به حوزه درمان کار سختی است اما قطعا فناوران و نخبگان استان نهایت تلاش خود را خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به تلاش پژوهشگران اردبیلی برای تغییر در درجه گرمای ریه در بدن، گفت: دمای ریه در بدن ۳۳درجه است .ویروس کرونا هم با تشخیص سردترین بخش بدن به سمت ریه کشش پیدا می کند. بر همین اساس محققان ما در تلاش برای ساخت وسیله ای خاص برای افزایش درجه ریه هستند تا بتوانند محیط ربرای ویروس ناامن کنند.

ابراهیم پور با ابراز امیدواری برای ساخت هرچه سریع تر این دستگاه، گفت: هرچند پارک فناوری به عنوان نهاد کمکی در مقابله با ویروس کرونا در نظر گرفته شده بود اما با ورود جدی تیمهایمان به این عرصه، اکنون به عنوان یک نهاد کاملا موثر در مبارزه با کرونا در نظر گرفته شده ایم.

کد خبر: ۱۱٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha