۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
تامین ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور خبرداد؛

تامین ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی

تبریز- رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: از ابتدای امسال چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی تامین شده است.

به گزارش بازار، علی عباسی امروز در بازدید از کارخانه تراکتورسازی تبریز افزود: از این میزان بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت‌ شده و ۷۰۰ میلیارد تومان هم در روزهای گذشته به استان‌ های سراسر کشور ابلاغ‌ شده است.

به گفته وی، تسهیلات سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی امسال نسبت به سال گذشته حدود دو برابر شده است.

عباسی با اشاره به اینکه این تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تاکید کرد: در بخش مکانیزاسیون هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بخش مکانیزاسیون یکی از مهم ترین عوامل برای جهش تولید است افزود: تامین تراکتور و ادوات کشاورزی از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است و با وجود ناملایمات اقلیمی؛ قطعا پایداری در تولید با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات کشاورزی میسر خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به اینکه کشورمان در حوزه تامین تراکتور یکی از قطب‌های بزرگ در خاورمیانه است گفت: کارخانه تراکتورسازی ایران یکی از بزرگترین کارخانجات تولید تراکتور است که ظرفیت تولید سالانه آن ۳۰ هزار دستگاه است.

عباسی افزود: در کشور حدود ۵۸۰ هزار دستگاه تراکتور در حال فعالیت است که حدودً ۹۰ درصد از این تراکتورها در شرکت تراکتورسازی ایران تولید شده است.

وی نیاز سالانه کشور به تراکتور را ۲۵ تا ۲۷ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: کارخانه تراکتورسازی ۵ هزار دستگاه مانده تعهد سال قبل را به کشاورزان تحویل داده است و از ابتدای سال تا امروز هم ۱۲ هزار دستگاه تحویل داده و یا در دست تحویل دارد ضمن آنکه در ماه پیش رو هم حدود چهار هزار دستگاه پیش فروش نقدی داشته است در واقع این کارخانه ۲۱ هزار دستگاه در دست تامین، تحویل و تحویل داده شده به کشاورزان دارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم بتوانیم با ظرفیت تولیدی که این کارخانه دارد، بازار را اشباع بکنیم تا کشاورزان برای دریافت تراکتور در نوبت قرار نگیرند.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha