۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
یک هزار شغل در پارسیان ایجاد می‌شود
در بازدید استاندار هرمزگان مطرح شد؛

یک هزار شغل در پارسیان ایجاد می‌شود

پارسیان- استاندار هرمزگان از چند پروژه اقتصادی در شهرستان پارسیان با اشتغالزایی برای بیش از یک هزار نفر بازدید کرد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان از چند پروژه اقتصادی در شهرستان پارسیان بازدید کرد.

وی از پروژه سردخانه ۲۵۰۰تنی در شهرک صنعتی پارسیان بازدید کرد، این پروژه توسط بخش خصوصی در حال اجراست، و تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرایی آن از ۱۳۹۹ آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

میزان سرمایه گذاری در این پروژه ۴۰ میلیارد تومان است که با بهره برداری از آن برای ۵۰۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان از پروژه در حال ساخت تکثیر لارو ماهی در بندر بستانو شهرستان پارسیان نیز بازدید کرد.

عملیات اجرایی این پروژه توسط بخش خصوصی و در ۱۳۹۳ شروع شده و از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی برخوردار است.

میزان سرمایه گذاری این پروژه ۱۰ میلیارد تومان است و با راه اندازی آن برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

در ادامه مهدی دوستی از اسکله شماره پنج بندر پارسیان که نخستین اسکله ۱۰۰ درصد ایرانی است بازدید کرد. این پروژه توسط قرارگاه خاتم و با سرمایه گذاری ۱۶۵۰ میلیارد تومانی راه اندازی و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است و با راه اندازی تمام اسکله‌های بندر پارسیان، تحولی اساسی در رفع محرومیت جنوب کشور به ویژه غرب هرمزگان رخ می دهد.

ایمیدرو اسکله شماره پنج بندر پارسیان را با هدف تخلیه و بارگیری مواد اولیه و تولیدات کارخانه آلومینیوم جنوب ( سالکو) ، به این مجتمع اختصاص داده است.

بندر پارسیان واقع در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی ‏بر پارسیان ( متعلق به ایمیدرو) است که به عنوان دروازه اصلی واردات مواد خام و صادرات محصولات تولیدی مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور (پارسیان و لامرد) عمل خواهد کرد.

این منطقه بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران خواهد بود که نیازهای تخلیه و بارگیری چهار صنعت عمده انرژی‏ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان واقع در مناطق ویژه جنوب را پاسخگو است.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha