۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
تولید  ۲۰۲ میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی در یکسال اخیر
مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

تولید ۲۰۲ میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی در یکسال اخیر

بوشهر- هاشم‌زاده فرهنگ از تولید ۲۰۲ میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی در یکسال اخیر خبر داد.

هادی هاشم‌زاده فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گازی پارس جنوبی در راستای تامین گاز کشور در زمستان امسال تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفته و امیدواریم با تلاش کارگران و مدیران و متخصصان صنعت نفت و گاز کشور، بتوانیم زمستان را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی افزود: ذخیره گاز درجای پارس جنوبی بیش از ۵۰۰ تریلیون فوت مکعب است و بیش از ۱۸ میلیارد بشکه میعانات گازی نیز ظرفیت این میدان است.

هاشم‌زاده فرهنگ یادآور شد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات موجود، توانستیم در برداشت گاز از رقیب قطری خود پیشی بگیریم و بحمدالله شاهد افزایش چشمگیر تولید گاز در این مجموعه هستیم.

مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۲ میلیارد متر مکعب گاز از پارس جنوبی برداشت کردیم و امسال میزان برداشت گاز افزایش خواهد یافت.

هاشم‌زاده فرهنگ تصریح کرد: اگر فاز ۱۴ پارس جنوبی تکمیل و در مدار تولید قرار گیرد، شاهد ظرفیت کامل پارس جنوبی خواهیم بود و بدین ترتیب، بالاترین میزان برداشت گاز را رقم می‌زنیم.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم در راستای توسعه پارس جنوبی اهتمام جدی دارد و امیدوارم با همکاری متخصصان داخلی، روز به روز شاهد پیشرفت بیشتری در این عرصه باشیم.

مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی افزود: حمایت از محیط پیرامونی و کمک به ساکنان بومی در دستور کار وزارت نفت است و بویژه در اشتغال نیروهای بومی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha