۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
رشد قیمت طلا ادامه دار خواهد بود| خریداران به بازار آمدند
رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با «بازار»:

رشد قیمت طلا ادامه دار خواهد بود| خریداران به بازار آمدند

محمد ولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی کرد؛ اونس جهانی طلا بر مدار رشد قیمت قرار گرفته است و احتمال رسیدن نرخ آن تا قبل از سال میلادی به بیش از ۲۰۰۰ دلار دور از ذهن نیست.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: آیت محمد ولی در گفتگو با «بازار» گفت: بازار داد و ستد طلا دو هفته است با رونق خاصی رو به روست و این روند با توجه به حرکت نرخ اونس جهانی در مسیر رشد ادامه خواهد داشت. در چنین شرایطی مردم برای تهیه طلا و سرمایه گذاری بر روی این فلز معتبر به خرید آن روی آورده اند.
وی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته قیمت طلا به شکلی خزنده در بازار افزیشی شده است و مردم نیز با افزایش قیمت این کالا برای خرید به چنین بازاری روی می آورند گفت: خیلی ها برای خرید طلا منتظر نتایج مذاکرات برجام بودند اما از آنجایی که روند مذاکرات طولانی و تا کنون اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است بنابراین مردم ترجیح دادند برای حفظ سرمایه هایشان اقدام به خرید طلا کنند.

قیمت انس جهانی طلا همچنان با شیب ملایمی رو به بالا و ادامه دارخواهد بود  با این وجود انجام توافقات برجامی در مذاکرات وین هر چند برکاهش قیمت طلا موثر است اما نمی تواند قیمت این کالا را بصورت جهشی نزولی کند

انجام توافقات برجام قیمت طلا را جهشی کاهش نمی دهد
محمد ولی در پاسخ به این که در صورت انجام توافقات برجامی در مذاکرات وین بازار طلا به چه سرنوشتی دچار می شود، گفت: شکی نیست انجام توافقات و حذف تحریم ها بر روی بازار های سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.   به طور مثال با برچیده شدن تحریم ها نرخ ارز در بازار کاهشی و قیمت طلا نیز  چون از قیمت ارز و انس جهانی تبعیت می کند روندی کاهشی به خود می گیرد اما باید به نکته مهم توجه شود که قیمت انس جهانی طلا همچنان با شیب ملایمی رو به بالا و ادامه دار خواهد بود با این وجود انجام توافقات برجامی در مذاکرات وین هر چند برکاهش قیمت طلا موثر است اما نمی تواند قیمت این کالا را بصورت جهشی نزولی کند.

پیش بینی می شود قیمت طلا تا قبل ازسال میلادی همچنان روندی افزایشی را طی می کند و این احتمال وجود دارد که هر انس طلا به بیش از ۲۰۰۰ هزار دلار تا ماههای آینده برسد

وی قیمت کنونی انس جهانی طلا را ۱۷۹۳ دلارعنوان کرد و افزود: پیش بینی می شود قیمت طلا تا قبل ازسال میلادی همچنان روندی افزایشی را طی می کند و این احتمال وجود دارد که هر انس طلا به بیش از ۲۰۰۰ هزار دلار تا ماههای آینده برسد.
گفتنی است، قیمت طلا طی دو سه هفته اخیر نه تنها با رشد محسوسی همراه است بلکه خریداران زیادی را نیز به این بازار کشانده است. به عقیده کارشناسان سرمایه گذاری میان مدت بر روی طلا همیشه سود آور بوده و از آنجایی که ارزش پول ملی در کشور روز به روز به دلیل رشد نرخ تورم آب می رود، بنابراین مردم با روی آوری به خرید طلا سعی دارند حداقل  ارزش پول شان را حفظ کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha