۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
افتتاح ۱۵۰ میلیون حساب ارزی دیجیتال بر پایه یوآن چین| استقبال کم نظیر مردم از یوآن دیجیتال
بانک مرکزی چین خبر داد؛

افتتاح ۱۵۰ میلیون حساب ارزی دیجیتال بر پایه یوآن چین| استقبال کم نظیر مردم از یوآن دیجیتال

یک مقام ارشد بانک مرکزی چین از اقدام ۱۴۰ میلیون نفر از اشخاص حقیقی و بیش از ۱۰ میلیون شخص حقوقی برای افتتاح حساب دیجیتال یوآن در این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، آمارهای منتشر شده در نشست هفتگی فینتک هونگ کونگ نشان می دهند علاقه بانک مرکزی چین به انتشار یوآن دیجیتال همواره رو به افزایش بوده و علائمی از کاهش سرعت فرآیند رو به تکمیل انتشار این ارزها به چشم نمی خورد. 

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، بررسی تراکنش های روزانه یوآن نشان می دهند که علاقه دارندگان فردی و سازمانی یوآن دیجیتال همواره رو به افزایش بوده و از استقبال خوبی در میان مردم برخوردار است.

«مو چانگ چون» رئیس موسسه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین با بیان این مطالب در نشست هفتگی فینتک هنگ کنگ گفت که تعداد دارندگان حساب فردی ارزی دیجیتال یوآن در بانک های این کشور به ۱۴۰ میلیون نفر افزایش یافته و این در حالیست که شرکت ها نیز تاکنون اقدام به افتتاح ۱۰ میلیون حساب ارزی دیجیتال یوآن کرده اند. 

با اینحال، که یوآن دیجیتال (e-CNY) چین هنوز به صورت رسمی منتشر نشده و تنها مراحل انتشار نسخه آزمایشی آن توسط بانک مرکزی این کشور رو به اتمام است. قرار است نسخه آزمایشی این ارز دیجیتال در ۱۲ منطقه چین انجام شود.

گفته می شود شهروندان چینی تاکنون بیش از ۹.۷ میلیارد دلار در حساب های ارزی دیجیتال یوآن خود نزد بانک مرکزی این کشور سرمایه گذاری کرده و اقدام به دریافت کیف پول های یوآنی کرده اند.

لازم به ذکر است بانک مرکزی چین، اقدام به انتشار چند دسته کیف پول ارزی دیجیتال با مبنای یوآن کرده که نوع اول آن ویژه مشتریانی است که مجموع گردش حساب مالی آنها در سال تا سقف ۵۰ هزار یوآن (حدود ۷۸۰۰ دلار) بوده و این دسته از مشتریان برای استفاده از کیف پول خود تنها نیاز به ارائه شماره تلفن تماس داشته و مدارک هویتی خاصی برای استفاده از این نوع کیف مورد نیاز نیست.

اما برای ارقام بالاتر از این مقدار، مشتریان ملزم به ارائه مدارک هویتی خود به بانک از طریق سامانه های دیجیتال طراحی شده از سوی بانک مرکزی هستند.

یوآن دیجیتال قرار است در فوریه سال ۲۰۲۲ یعنی همزمان با برگزاری بازی های المپیک زمستانی پکن به صورت رسمی از سوی بانک مرکزی این کشور منتشر شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha