۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
جذب سرمایه ۲ میلیارد دلاری بیت کوین از مشتریان سازمانی تنها در عرض یک ماه!
CoinShares اعلام کرد:

جذب سرمایه ۲ میلیارد دلاری بیت کوین از مشتریان سازمانی تنها در عرض یک ماه!

صندوق های بیت کوین به طور کلی ۲ میلیارد دلار جذب سرمایه داشتند که رقم سرمایه گذاری شده در بیت کوین در مجموع سال تا به امروز را به نزدیک به ۶.۴ میلیارد دلار رساند.

به گزارش بازار، در راستای ورود حداکثری سرمایه گذاران سازمانی در صنعت ارز دیجیتال یا همان بازار کریپتو، آمارها حاکی است ورود بالاترین تعداد سرمایه گذاران سازمانی در این صنعت طی ماه اکتبر است. 

گفته می شود راه اندازی دو صندوق سرمایه گذاری بیت کوین در آمریکا و همچنین مجاز شدن مبادلاله اوراق آنها در بازار بورس نزدک و نیویورک منجر به افزایش سرمایه گذاری های کلان بر روی این ارز دیجیتال از سوی مستریان سازمانی و انفرادی شده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی نشریه معتبر CoinShares، تنها طی هفته آخر ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) بیش از ۲۸۸ میلیون دلار از سرمایه مشتریان سازمانی و نهادی به سمت بازار بیت کویت سوق پبدا کرده است.

از سوی دیگر، چراغ سبز کمیسیون امنیت و مبادلات آمریکا برای قانونی شمردن مبادلات مربوط به صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین، تعداد زیادی از سرمایه گذاران سازمانی به سمت بیت کوین شده است. این پیشرفت تا جایی بود که تنها طی دو روز نخست اعلام خبر قانونی بودن صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین، بیش از ۱ میلیارد دلار از سرمایه مشتریان سازمانی به سمت این صندوق ها رفت که شاید بتوان گفت در تاریخ بازار معاملات مالی جهان بی سابقه بوده است. 

این در حالیست که در گزارش پیشین CoinShares، میزان سرمایه گذاری مشتریان سازمانی در این ارز دیجیتال، تنها رقم ۵۳ میلیون دلار بوده که در قیاس با رقم فعلی، بسیار ناچیز به نظر می رسد. 

در ماه اکتبر، صندوق های بیت کوین به طور کلی ۲ میلیارد دلار جذب سرمایه داشتند که رقم سرمایه گذاری شده در بیت کوین در مجموع سال تا به امروز را به نزدیک به ۶.۴ میلیارد دلار رساند. در مقایسه، صندوق‌های اتریومی (ETH) از ابتدای سال ۱.۰۵ میلیارد دلار سرمایه کسب کرده‌اند.

با این حساب تنها در سال ۲۰۲۱ جریان ورودی به صندوق های ارزی دیجیتال به رقم ۸.۷ میلیارد دلار تا هفته گذشته رسید که ۳۰ درصد بیشتر از کل دارایی های سال گذشته است.

کد خبر: ۱۱۵٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha