۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
۲۳ میلیارد دلار درآمد صادراتی بلوکه شده است
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

۲۳ میلیارد دلار درآمد صادراتی بلوکه شده است

اردبیل- موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:۲۳ میلیارد دلار درآمد صادراتی ایران در کشورهای مختلف بلوکه شده است.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی مباحث جدی در حوزه معیشت مردم مطرح شده و ما شرمنده مردم در باب گرانی ها و مشکلات اقتصادی هستیم که همچنان تامین برخی کالاهای اساسی به سختی و دشواری انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم نیست اما تحریم آمریکا بی تاثیر نیز نبوده است و به خاطر فشارهای جهانی آمریکا و کشورهای دیگر هم اکنون ۲۳ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات کالا بلوکه شده و به کشور بازنمی گردد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تنگناهای اقتصادی مردم را آزادهنده توصیف کرد و گفت: ما در جریان مشکلات مردم هستیم و به معنای واقعی اوضاع درآمدی مردم را می دانیم که گاه با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند.

موسوی ضرورت پیگیری اقدامات مبنایی و زیربنایی را در حل این مشکلات یادآور شد و بیان کرد: ما اگر برای جوان فضای اشتغال ایجاد کنیم به جای آنکه به دنبال بزه و اعتیاد برود به سمت اشتغال و درآمدزایی حرکت کرده و عزت خود و خانواده اش را حفظ می کند.

وی دلیل عمده گرایش جوانان را به اعتیاد و ابتذال بی توجهی مسئولان به فراهم کردن زیرساخت های اشتغال توصیف کرد و گفت: در این شرایط سخت اقتصادی باید به نحوی برنامه ریزی کنیم تا بیش از این اقشار متوسط جامعه زیر خط فقر کمر خم نکنند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۵۵ میلیون ایرانی بخش عظیمی از سرمایه خود را در بورش گذاشته اند در حالی که ضرر و زیان آن بسیار زیادتر از منفعت بوده است.

موسوی افتضاح به وجود آمده در بورس را نگران کننده خواند و اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده وزیر اقتصاد در مجلس پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود تا علل و عوامل این شرایط نگران کننده بورس مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ما از وزیر اقتصاد انتظار داریم تا با یک راهکار کوتاه مدت و میان مدت بورس را از حالت متزلزل به سمت وضعیت باثبات بکشاند تا بیش از این سرمایه های مردم از دست نرود.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha