۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴
مشکلات صنعتگران استان سمنان بررسی شد/ ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی:

مشکلات صنعتگران استان سمنان بررسی شد/ ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری

سمنان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: مراحل اجرای ۱۴ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رسولیان شامگاه پنجشنبه در پایان ملاقات‌های مردمی در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و سفرهای استانی رئیس جمهور، دیدار چهره به چهره با فعالان بخش‌هلی مختلف از مهمترین خواسته‌های ریاست جمهوری است.

وی بیان کرد: این دیدارها به منظور بررسی مطالبات اقشار مختلف و رفع موانع و مشکلات آن‌ها در حد اختیارات در سفرهای استانی است تا بتوان فضای بیشتری را در برطرف‌سازی معضلات در استان‌ها فراهم کرد. امروز به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری در استان سمنان حضور پیدا کردیم.

نماینده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب نهمین سفر استانی دولت با اشاره به ملاقات‌های مردمی با فعالان اقتصادی استان سمنان، تصریح کرد: این دیدارها از اوایل صبح امروز تا ساعت ۱۹ ادامه داشت و صنعتگران، معدنکاران و کارگران مشکلات و مطالبات را در حوزه‌های مختلف عنوان کردند همچنین مسائل ۴۳ متقاضی به اتفاق همکاران در حوزه‌های صنعت،معدن و تجارت نشست‌های جداگانه برگزار شد.

رسولیان با اشاره به موضوعات مطرح‌شده توسط فعالان اقتصادی استان سمنان، اضافه کرد:  مسایل مربوط به ایجاد شهرک‌های صنفی، مشکلات اصناف مورد بررسی قرار گرفت.

وی به مباحث مرتبط با سامانه تجارت و موضوعاتی که واحدهای تولیدی برای ارائه کالاها عنوان کردند، اشاره و بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های تجاری، معادن و توسعه آن، تولید برق و نیاز به انرژی در سطح استان از جمله مباحث مطرح شده امروز بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی کشور تامین تسهیلات مورد نیاز صنعت را یکی از مطالبات جدی فعالان حوزه صنعت برشمرد و افزود: امید است بتوان در بخش‌های مختلف تسهیلات واحدها را از محل منابع داخلی و تبصره ۱۸ که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا سایر وزارتخانه‌ها است، تامین کرد.

رسولیان با بیان اینکه  حمایت‌های قضایی که برای برخی از بنگاه‌های تولیدی مشکلاتی ایجاد کرده بود، توسط صنعتگران و معدنکاران استان مطرح شد، گفت:  تامین ماشین آلات در حوزه معادن از درخواست‌های بود که پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد فرصت زمانی جهت به بهره‌برداری رساندن واحدها در شهرک‌های صنعتی و تامین اعتبارات برای شرکت در نمایشگاه‌ها داخلی و خارجی به گفته رسولیان از دیگر مطالبات فعالان اقتصادی استان سمنان بود.

وی یادآور شد: بخش عمده مطالبات از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی نیز از طریق مذاکرات تلفنی انجام شده با بانک‌ها برطرف می‌شود همچنین باید گفت با جدیت مطالبات مردمی پیگیری و بلافاصله مکاتبات لازم را با دستگاه‌های مختلف انجام و اگر خارج از اختیارات وزارت صمت باشد از طریق ریاست جمهوری نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha