۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
ضرورت رفع مشکلات خط انتقال استفاده از پساب برای صنایع استان سمنان
وزیر نیرو تاکید کرد؛

ضرورت رفع مشکلات خط انتقال استفاده از پساب برای صنایع استان سمنان

سمنان- وزیر نیرو گفت: مشکلات خط انتقال استفاده از پساب برای صنایع سمنان همچنان رفع نشده که ضرورت دارد این مسائل در درون حوزه استان برطرف و این پروژه اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان در نشست شورای اداری سمنان با حضور رئیس جمهور به میزبانی سالن هلال احمر سمنان با بیان اینکه  مشکلات خط انتقال استفاده از پساب برای صنایع سمنان همچنان رفع نشده که ضرورت دارد این مسائل در درون حوزه استان برطرف و این پروژه اجرایی شود، تاکید کرد: مهمترین منبع آب برای صنعت استان، استفاده از پساب است.

وی با بیان اینکه پساب استان سمنان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آمادگی تخصیص دارد، تاکید کرد:  این ظرفیت از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه طی دو سال و تا پایان ۱۴۰۱ به ۳۵۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه سد فینسک برای اطمینان از تامین آب، پیش بینی شده و هفت میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، بیان داشت: چشمه روزیه به تنهایی می تواند آب مورد نیاز را تامین کند لذا از نظر ظرفیت مشکلی در بحث آب شرب سمنان وجود ندارد.

محرابیان با بیان ایکه استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارش باران نسبت به سال گذشته مواجه است، گفت: در این استان بالاتر از متوسط کشوری آب، صرف بخش کشاورزی می شود که می بایست در این زمینه تدابیری صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha