۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
برآورد اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزادراه چالوس - رامسر
رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس خبر داد؛

برآورد اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومانی برای ساخت آزادراه چالوس - رامسر

عباس آباد- رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس برآورد اولیه اعتبار ساخت آزادراه چالوس - رامسر را ۱۹ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: باید از طریق کنسرسیوم بانکی و مشارکت بخش خصوصی تامین شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید شمس الدین حسینی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در مجتمع کشاورزی عباس آباد با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۹ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ صادر شد، خاطرنشان کرد: از این میزان دو مجوز متعلق به حوزه انتخابیه تنکابن است.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه آزاد راه چالوس به رامسر به طول ۷۵ کیلومتر یک پروژه ملی است و بر اساس برآورد اولیه به ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی ادامه داد : دولت قادر به تأمین این میزان اعتبار نخواهد بود و به همین منظور تصمیم گرفته شد تا اعتبار این پروژه ملی از طریق کنسرسیوم هفت بانک با ۷۵ درصد و ۱۵ درصد سهم پیمانکار و ۱۰ درصد سهم دولت تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه آزادراه چالوس به رامسر نباید با نگاه یک جاده دیده شود، تصریح کرد: این پروژه یک جاذبه گردشگری بوده و در تلاش هستم تا تفاهم‌نامه این کنسرسیوم را در دولت به تصویب برسانم تا عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.

این مسئول درباره مشکلات کم آبی مازندران تصریح کرد: استان مازندران از نظر سازه های آبی یکی از فقیرترین استان‌های کشور است که ۸۵ درصد آب شرب مصرفی آن از طریق حفر چاه ها تأمین می شود که این این میزان در غرب مازندران بیشتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۳۰ میلیون متر مکعب از آب «چشمه کیله» تنکابن سالانه به دریا می ریزد، افزود: ۳۰ میلیون متر مکعب از این آب که معادل ۸ درصد کل آن می شود در پروژه سد میجران به کار گرفته می شود که با اجرای این پروژه مشکل آب تنکابن، رامسر و عباس آباد حل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های تنکابن رامسر و عباس آباد در مجلس از بهره برداری بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی تنکابن و چهار درمانگاه در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: مجدانه به دنبال راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در غرب مازندران نیز هستیم.

وی درباره توسعه فرودگاه رامسر نیز گفت: به مساحت ترمینال فرودگاه رامسر ۲۱۰۰ متر اضافه می‌شود و در آینده نه چندان دور، این فرودگاه به فرودگاه بین المللی ارتقا خواهد یافت.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha