۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
نظارت بر بازار اردبیل تشدید می شود| تشکیل ۳ هزار و ۷۰۰ پرونده
مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل:

نظارت بر بازار اردبیل تشدید می شود| تشکیل ۳ هزار و ۷۰۰ پرونده

اردبیل - مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در راستای ایجاد انسجام، ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی و ضروری، نظارت و جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت ها تشدید می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری اردبیل، حسین وطن دوست در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: به منظور برخورد با گرانفروشان و متعادل کردن قیمت کالاهای اساسی اقدامات مختلفی در طول شش ماه اول سالجاری از جمله ۹۴ هزار و ۵۷۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل افزود: در این مدت یک هزار و ۵۲۶ مورد هم گشت مشترک انجام شده است.

وی بیان کرد : در جریان انجام بازرسی و نظارت ۳ هزار و ۷۹۶ پرونده به ارزش ۵۰۹ میلیارد ریال تشکیل شده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در راستای ایجاد انسجام، ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی و ضروری، نظارت و جلوگیری از افزایش غیرمتعارف قیمت ها تشدید می شود.

وطن دوست افزود: با تاکید ریاست محترم جمهوری، لزوم تشدید نظارت بر وضعیت بازار و جلوگیری از افزایش غیر متعارف قیمت‌ها به عنوان اولویت دوم دولت بعد از موارد مرتبط با ویروس کروناست.

 وی بیان کرد: در راستای ایجاد انسجام، ثبات و آرامش در بازار کالاهای اساسی و ضروری، باید سازمان‌های مرتبط از جمله سازمانهای جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات حکومتی با بکارگیری حداکثر توان بازرسی و نظارت، بازار را کنترل کنند.

وی اظهار کرد: نظارت بر وضعیت بازار، برنامه ریزی  برای ذخیره سازی، تامین وتوزیع کالاهای اساسی و نهایتا نظارت بر زنجیره تولید از وظایف ستاد تنظیم بازار است.

وی ادامه داد: همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز آحاد جامعه در جهت تسهیل و دسترسی آسان مردم، حذف واسطه های غیر ضرور از اولویت‌ها و برنامه‌های کاری این کارگروه است.

 وطن‌دوست گفت: ستاد تنظیم بازاراستان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، به جهت  لزوم کنترل تورم، ایجاد رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و حمایت توامان از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در جهت حفظ آرامش و تعادل بازار با رویکرد رفاهی عمومی و همکاری سایر دستگاه‌های استانی، تکالیف مأموریت‌ها و اختیارات مرتبط با تنظیم بازار کالاها را رصد و پیگیری می کند.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های توزیع از قبیل اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها،   بازارهای سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و صنوف منتخب در بهبود روند کالا رسانی درادامه سال همکاری می کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha