۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
ب ام و X۸ هیبرید تایید شد
SUV باواریایی ها در راه بازار

ب ام و X۸ هیبرید تایید شد

گروه خودروسازی ب ام و در ۱۷ نوامبر سال میلادی جاری محصول جدید خود یعنی X۸ را معرفی خواهد کرد، این خودرو با پلت فرم پلاگین هیبرید ۷۰۰ اسب بخاری راهی بازار خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: از سال ۲۰۱۷ میلادی شایعاتی در خصوص تولید یک SUV سایز بزرگ در کلاس M توسط گروه خودروسازی ب ام و شنیده می شد. چند ماه پیش مدیرعامل این خودروساز خبر تولید یک SUV جدیدی را تاییدکرد. اما در اواخر ماه گذشته میلادی خبر تولید یک خودرو پیشرفته توسط ب ام و صنعت خودرو دنیا در سال ۲۰۲۱ را شگفت زده کرد. این اس‌یووی جدید قرار است قوی‌ترین و مدرن‌ترین خودرو هیبریدی و الکتریکی باواریایی باشد.  قرار است که این محصول جدید ب‌ام‌و در ۱۷ نوامبر سال جاری رونمایی شود که این رونمایی در حقیقت پیش نمایی از نسخه تولیدی آن است. همچنین شایعاتی مبنی بر اینکه خودرو جدید ب‌ام‌و محصول سفارشی بخش M ب‌ام‌و برای بازار ایالات متحده خواهد بود، منتشر شده که به نوعی قوی‌ترین عضو بلندقامت M خواهد بود.

این خودرو پرچمدار خانواده شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و خواهد بود که تنها در نسخه M به بازار عرضه می‌شود. خبرهای مبنی بر نام‌گذاری اختصاصی این محصول جدید ب‌ام‌و وجود دارد، شنیده ها حاکی از آن است که نام این محصول جدید باواریایی را بر اساس گفته‌های مدیران ارشد این خودروساز X۸ است. این خودرو جدیدترین عضو خانواده X خواهد بود که با پسوند M به قوی‌ترین عضو این خانواده بدل خواهد شد. از سوی دیگر بسیاری از نشریات دیگر مانند مجله حمل‌ونقل بریتانیا این خودرو را با نام XM معرفی کرده‌اند، اما متحمل‌ترین گزینه X۸ خواهد بود.

آنچه که محصول جدید ب‌ام‌و را جنجالی کرده طراحی آن است. سوالی که برای بسیاری از طرفداران این خودروساز باواریایی مطرح است؛ آیا این خودروی جدید قرار است با طراحی جنجالی ب‌ام‌و به تولید برسد؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است. زیرا از المان‌های جدید زبان طراحی ب‌ام‌و مانند جلوپنجره بزرگ در این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطوط شارپ روی بدنه که یکی از اصلی‌ترین امضای طراحی این خودروساز باواریایی است؛ در X۸ نیز حفظ خواهد شد. زیرا در نمونه‌های استتار شده و رندرهای دیجیتالی این شاسی بلند جدید؛ خطوط شارپ استایل اسپرت و تنومندی را برای این خودرو به وجود آورده است. مهم‌ترین و بارزترین بخش طراحی این خودرو چهره آن است. چهره X۸ دارای چراغ‌های دوبل و جلوپنجره بزرگ خواهد بود که کاملا تهاجمی و خشن است.

در بخش عقب یکی از پیچیده‌ترین خودروهای ب‌ام‌و خواهد بود، زیرا چراغ‌های کشیده با ترکیب فرم جدید سپر و دیفیوزر و خروجی‌های دوبل آن این حس را به خوبی القا می‌کند. بارزترین بخش طراحی در جلو LED های دوگانه است. اما خبرهای مبنی بر بخش فنی این خودرو نیز منتشر شده که تنها با پیشرانه قدرتمند هشت سیلندر معروف ب‌ام‌و یعنی S۶۳ عرضه خواهد شد. X۸ با موتور هشت سیلندر وی‌ ۴.۴ لیتری تویین‌توربو با ساختار پلاگین هیبرید PHEV با قدرتی برابر ۷۰۰ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۸۵۰ نیوتون‌متر به بازار خواهد آمد. همچنین پیش‌بینی می‌شود سیستم چهارچرخ محرک xDrive و گیربکس ۸سرعته ام‌استپ‌ترونیک نیز برای سیستم انتقال قدرت این شاسی‌بلند اسپرت ب‌ام‌و در نظر گرفته شود. نکته بسیار مهم در ب‌ام‌و X۸ سایز رینگ‌های ۲۳ اینچی خواهد بود که به نوعی یکی از بارزترین بخش طراحی این خودرو است.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha