۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۷
نوسانات ۱۰ درصدی قیمت محصولات کشاورزی در نوامبر ۲۰۲۱
قیمت جهانی برخی محصولات کشاورزی

نوسانات ۱۰ درصدی قیمت محصولات کشاورزی در نوامبر ۲۰۲۱

بر اساس قیمت های جهانی اعلام شده برخی محصولات کشاورزی در نوامبر ۲۰۲۱ نسبت ماه قبل میلادی نوسانی کمتر از ۱۰ درصد را به ثبت رسانده اند.

بازار؛ گروه کشاورزی: انواع محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی با نوسانات کم و حدود ۱۰ درصد افزایش نسبت به ماه اکتبر عرضه می شود.

قیمت هر کیلوگرم پرتقال در بازارهای جهانی حدود یک و نیم دلار است
گزارشات جهانی می گوید: در چهارمین روز از ماه نوامبر ۲۰۲۱ هر کیلوگرم سیب تازه با قیمتی بین ۵۳ سنت تا یک دلار و ۳۴ سنت در بازارهای بین المللی عرضه شده است. این در حالی است که هر کیلوگرم پرتقال در بازارهای جهانی با نرخ ۴۴ سنت تا یک لار و ۵۴ سنت خرید و فروش می شود.  

 همچنین هر کیلوگرم موز در بازارهای جهانی متناسب با کیفیت آن بین ۴۲ سنت تا یک دلار  به فروش می رسد. بر این اساس قیمت هندوانه به ازای هر کیلوگرم بین ۲۹ سنت تا ۶۰ سنت است. همچنین میوه انبه در بازارهای جهانی امروز با قیمتی بین ۴۰ سنت تا ۴ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود.

از سوی دیگر آناناس تازه جزو میوه های گرمسیری است که در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰ ) با نرخ ۴۳ سنت تا ۷ دلار و ۷۸ سنت به ازای هر کیلوگرم در بازارهای جهانی به فروش می رود.

هر کیلوگرم انگور تازه بدون هیچ افزایشی نسبت به ماه قبل با نرخ ۶۴ سنت تا ۲ دلار و ۹۱ سنت در بازارهای جهانی به فروش می رسد

کاهش حدودا نیم دلاری قیمت گلابی در بازارهای جهانی
قیمت های جهانی همچنین نشان می دهد:  هر کیلوگرم انگور تازه بدون هیچ افزایشی نسبت به ماه قبل با نرخ ۶۴ سنت تا ۲ دلار و ۹۱ سنت به فروش می رسد. در حالی که میوه نارنگی به ازای هر کیلوگرم از  ۴۴ سنت تا یک دلار و ۵۷ سنت متغیر بوده است.

همچنین میوه آووکادو که به عنوان یک میوه وارداتی در ایران نیز عرضه می شود امروز با قیمتی بین دو نیم دلار تا ۸ دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد. بر این اساس هر کیلوگرم گلابی تازه در بازارهای جهانی بین ۸۲ سنت تا یک دلار و ۱۴ سنت عرضه می شود و به این ترتیب با کاهشی حدود ۷۰ سنت نسبت به ماه قبل به فروش می رسد.

قیمت جهانی هر کیلوگرم سیر معمولی بین ۷۳ سنت تا یک دلار و ۳۰ سنت است

فروش سیر معمولی در بازارهای جهانی به نرخ ۷۳ سنت تا یک دلار و ۳۰ سنت
هر کیلوگرم سیر معمولی در بازارهای جهانی متناسب با نوع کیفیت آن نیز به قیمت ۷۳ سنت تا ۱ دلار و ۳۰ خرید و فروش می شود. مغز بادام از دیگر محصولات کشاورزی است که در نوامبر جاری با نرخ ۴ دلار و ۱۴ سنت تا ۵ دلار و ۵۵ سنت به ازای هر کیلوگرم به فروش می رسد.

هر کیلوگرم زنجبیل کامل نیز امروز در بازارهای جهانی نرخی بین ۶۲ سنت تا ۲ دلار و ۴۰ سنت دارد. همچنین هر کیلوگرم دانه کنجد امروز قیمتی بین ۱ دلار و ۱۵ سنت تا ۲ دلار و ۴۴ سنت در بازارهای جهانی  دارد. تابلوی قیمتهای جهانی محصولات کشاورزی در چهارم نوامبر جاری نیز نشان می دهد که قیمت جهانی هر کیلوگرم نخود خشک شده بین  ۶ تا ۹۴ سنت متغیر است.

کد خبر: ۱۱۵٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha