۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
استخدام فناوری در صنعت ساختمانی «منا»؛ رشد ۱۳.۷ درصدی در سپتامبر ۲۰۲۱
بازار گزارش می‌دهد؛

استخدام فناوری در صنعت ساختمانی «منا»؛ رشد ۱۳.۷ درصدی در سپتامبر ۲۰۲۱

منطقه منا در سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با ماه قبل آن شاهد افزایش ۱۳.۷ درصدی در فعالیت استخدام فناوری اطلاعات در صنعت ساخت و ساز بوده است.

به گزارش بازار، صنعت ساختمان در خاورمیانه و شمال آفریقا (منا)، به دلیل تعلیق فعالیت های اقتصادی برای مهار شیوع شیوع ویروس کرونا تحت تأثیر قرار گرفت به طوری که شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن کاهش قیمت نفت تأثیر منفی بر بخش ساخت و ساز این منطقه گذاشت. اگرچه فعالیت‌ های ساخت‌ و ساز تحت تأثیر قرار گرفت، اما کار ادامه یافت و انتظار می رود این بخش در سال ۲۰۲۱ با پروژه های مختلف ساخت و ساز در سراسر خاورمیانه بهبود یابد.

همچنین، انتظار می رود در ماه های آینده حدود ۳۵ پروژه با هزینه ۹۵۳ میلیون دلاری رونمایی شود در حالی که ۹ پروژه با هزینه ۱۹ میلیون دلاری در حال حاضر به پایان رسیده است.

از آن جایی که مشاغل مدیران پایگاه داده، شبکه و معماران بر اساس طبقه بندی در سپتامبر ۲۰۲۱ پیشتاز هستند، این منطقه، در سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با ماه قبل آن شاهد افزایش ۱۳.۷ درصدی در فعالیت استخدام فناوری اطلاعات در صنعت ساخت و ساز بوده است.

همچنین، سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با ماه اوت ۲۰۲۱ شاهد افزایش ۴.۰۲ درصدی در فعالیت کلی استخدام در این حوزه بوده است.

مشاغل فناوری اطلاعات در سپتامبر ۲۰۲۱ سهم ۵.۰۱ درصدی در کل فعالیت استخدامی این صنعت را به خود اختصاص داده که نسبت به میانگین سهم سه ماه گذشته، ۰.۴۳ درصد افزایش داشته است.

مشاغل مدیران پایگاه داده و شبکه و مشاغل معماران با سهم ۴۲.۸۶ درصدی در سپتامبر ۲۰۲۱ به عنوان شغل پیشرو فناوری اطلاعات در خاورمیانه و آفریقا ظاهر شدند که ۲۰۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشت. توسعه دهندگان نرم افزار و وب، برنامه نویسان و تسترها در رتبه های بعدی قرار گرفتند که سهمی معادل ۳۵.۷۱ درصد در سپتامبر ۲۰۲۱ را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده افزایش ۴۲.۸۶ درصدی ماهانه بود. در جایگاه سوم، متخصصان پشتیبانی کامپیوتر با سهم ۱۰.۷۱ درصد در سپتامبر ۲۰۲۱ قرار گرفتند که نسبت به ماه اوت، ۵۰ درصد کاهش داشت.

مشاغل رایانه های متفرقه در سپتامبر ۲۰۲۱ سهم ۱۰.۷۱ درصدی را به ثبت رساندند که نسبت به ماه قبل ۶۶.۶۷ درصد کاهش داشت.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha