۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
صادرات ۳۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل از استان بوشهر
مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

صادرات ۳۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل از استان بوشهر

بوشهر- منوچهری مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات ۳۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل از استان بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در تولید گوجه فرنگی خارج از فصل دارای جایگاه و موقعیت ممتازی است و در فصل پاییز و زمستان پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۶۵۰ هزار تن گوجه فرنگی در دشتستان و جم و دیر تولید شود.

وی افزود: کیفیت گوجه فرنگی خارج از فصل استان بسیار مطلوب است و علاوه بر تامین بازار استان، به سایر نقاط کشور نیز ارسال و حتی به چندین کشور نیز صادر می‌شود و درآمد ارزی مناسبی نیز دارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: امسال از سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر، گوجه فرنگی خارج از فصل برداشت می‌شود و انتظار داریم بالغ بر ۶۵۰ هزار تن گوجه فرنگی تولید شود.

منوچهری از صادرات ۳۵۰ هزار تن گوجه‌فرنگی بوشهری خبر داد و تصریح کرد: با تلاش و رایزنی صورت گرفته، امسال بیش از ۳۵۰ هزار تن از گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان به کشورهای قطر و روسیه و پاکستان و همچنین به عراق و افغانستان صادر می‌شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" نامگذاری شده و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در حوزه کشاورزی امری لازم و ضروری است و باید در این مسیر نهایت توان خود را به کار گیریم.

منوچهری بیان کرد: اتاق بازرگانی و سایر سازمان‌های مرتبط در زمینه صادرات محصولات کشاورزان استان نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند و بحمدالله رضایت‌مندی کشاورزان و تولیدکنندگان فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha