۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
برق و گاز دستگاه‌های پرمصرف قزوین قطع شود
معاون استاندار قزوین:

برق و گاز دستگاه‌های پرمصرف قزوین قطع شود

قزوین-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: برق و گاز دستگاه های پرمصرف که به اخطارهای صادر شده توجه نداشته باشند باید قطع شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد بیان کرد: مصرف بی رویه انرژی ضمن هدر رفت منابع و هزینه به محیط زیست آسیب می زند و این در شرایطی است که منابع انرژی امروز در کشور به یکی از مهم ترین ارکان مدیریت تبدیل شده است لذا هر فردی وظیفه دارد در حوزه مدیریت مصرف هوشیار باشد.

وی اظهار داشت: در حال ورود به فصل سرما هستیم که در آن موضوعاتی چون آلودگی هوا، گرد و غبار و وارونگی دما تشدید می شود بنابراین در این برهه از زمان باید نسبت به مدیریت مسایل برای پیشگیری از آلایندگی ها  حساسیت ببشتری داشته باشیم.

معاون استاندار قزوین در ادامه بر الزام دستگاه های اجرایی برای معاینه فنی خودروها و موتورخانه های خود اشاره کرد و گفت: قانون هوای پاک دستگاه ها را در این خصوص مکلف کرده و بی توجهی به این مساله تخطی از قانون است.

وی اظهار داشت: دو مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان قزوین نیاز است ضمن اینکه نیاز به گسترش مراکز معاینه فنی در این استان باید مورد بررسی قرار بگیرد و در این خصوص اقدام شود.

فرخزاد با تاکید بر لزوم همکاری بهتر پلیس راهور و راه در زمینه الزام خودروها به معاینه فنی، افزود: کالیبراسیون و کنترل فنی مراکز معاینه فتی خودروها نیز موضوع جدی است که باید به شکل مستمر مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: براساس قانون هوای برخی صنایع آلاینده ملزم به جابه جایی هستند که محیط زیست باید فهرست آنها را اعلام و این مساله به آنها ابلاغ شود چرا که تحقق این موضوع زمان بر است و باید واحدهای مربوطه نسبت به برنامه ریزی برای جابه جایی در سال های آتی از همین حالا اقدام کنند.

فرخزاد اظهار داشت: آمار واحدهای صنعتی و کشاورزی و معادن آلاینده نیز باید به روزرسانی شود تا در شرایط بحرانی به شکل موقت از فعالیت آنها جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha