۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
کاهش قیمت نفت با احتمال بازگشت ایران به بازارهای جهانی
همزمان با افزایش تولید عربستان رخ داد؛

کاهش قیمت نفت با احتمال بازگشت ایران به بازارهای جهانی

در پی اعلام افزایش تولید نفت خام از سوی عربستان سعودی و احتمال بازگشت ایران با بازار اوپک، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی با کاهش قابل توجهی روبرو شد.

به گزارش بازار، در پی اعلام افزایش تولید نفت خام از سوی عربستان سعودی، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی با کاهش قابل توجهی روبرو شد. 

بر اساس این گزارش، دولت عربستان سعودی روز پنجشنبه برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری کرونا تاکنون، تولید نفت خام خود را به ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش داد که همین موضوع منجر به افزایش عرضه در بازار و در نتیجه کاهش قیمت ها شد. 

گفته می شود افزایش تولید نفت عربستان در پی توافق ریاض با سایر کشورهای نفتی عضو اوپک صورت گرفته است. 

بر همین اساس، نفت برنت روز پنجشنبه با قیمت ۸۱.۷ سنت در بازار عرضه شد و این در حالیست که قیمت نفت برنت طی روزهای گذشته به ۸۴.۴۹ سنت در هر بشکه و نفت خام تگزاس نیز با ۷۷ سنت افزایش قیمت به ۸۰.۰۹ سنت در هر بشکه افزایش یافته بود. 

لازم به ذکر است بر اساس توافق اعضای اوپک، این سازمان متعهد شده تا تولید نفت خام روزانه خود را تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد و این در حالیست که واشنگتن از اعضای این سازمان خواسته بود تا بیش از این مقدار، بر تولید نفت خود بیفزاند. 

از سوی دیگر، اعلام تاریخ برگزاری مذاکرات وین میان ایران و شرکای برجامی از سوی علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز تاثیر بسزایی برا قیمت نفت در بازارهای جهانی گذاشت. 

کشورهای صنعتی امیدوارند با به ثمر رسیدن مذاکرات وین و باز شدن مجدد پای نفت ایران به بازهارهای جهانی، میزان تولید نفت خام اوپک با افزایشی چشمگیر مواجه شده و در نتیجه قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یابد.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha