۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
تصمیم‌های کلان در وزارت اقتصاد با همفکری نخبگان اخذ می‌شود
مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی:

تصمیم‌های کلان در وزارت اقتصاد با همفکری نخبگان اخذ می‌شود

فتوت، مشاور وزیر اقتصاد گفت: در دوره جدید وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم، هیچ تصمیم کلان اقتصادی بدون مشورت و همفکری با صاحب نظران اقتصادی، نخبگان دانشگاهی و فعالان اقتصادی اخذ نخواهد شد.

به گزارش بازار، فرشاد فتوت مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی به برنامه های وزارت اقتصاد در هفته گذشته اشاره و بیان کرد: یکی از برنامه هایی که جامعه مشتریان بانکی انتظار آن را می کشید، محقق شد؛ طی نامه ای که وزیر اقتصاد به رئیس کل بانک مرکزی نوشتند خواستار اجرایی شدن هرچی زودتر الکترونیکی شدن قراردادهای تسهیلات بانکی شدند.

وی درباره مزایای الکترونیکی شدن قراردادهای تسهیلات بانکی اظهار کرد: این کار با هدف آگاهی کامل مشتری، ضامن و وثیقه گذار از مفاد قراردادهای دریافت تسهیلات وام لازم انجام می شود. پس از انعقاد و امضای قرارداد نسخه ای از آن در اختیار مشتری قرار گیرد که دارای ارزش قانونی با سایر نسخ باشد.

وی افزود: وزیر اقتصاد از واحدهای بازرسی و مدیریت نظارت در بانک مرکزی خواستند در صورتی که شعبه و واحد بانکی از انجام این تکلیف استنکاف کند، با متخلفین برخورد شده و به مراجع ذیصلاح معرفی شوند.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از انتشار نخستین بار میزان و نسبت تسهیلات سپرده به تفکیک استان خبر داد و بیان کرد: وزارت خانه یک جدولی منتشر کرد که بر اساس آن، به تفکیک ۳۱ استان مشخص است که هر استان چه میزان سپرده در بانک های تجاری دولتی، بانک های تخصصی دولتی، بانک های خصوصی و موسسات اعتباری انجام داده‌اند و متناسب با آن سپرده گذاری، هر استان چه میزان تسهیلات بانکی دریافت کرده است.

وی این اقدام را به منظور سیاست گذاری بهتر، ارتقای شفافیت و افزایش عدالت دانست و گفت: اقدامات وزارت اقتصاد در هفته گذشته برای نخستین بار در تاریخ بانکی کشور رخ می داد و در هفته های آینده نیز همچنان همین روال شفافیت و استفاده از خرد جمعی نخبگان اقتصادی رخ خواهد داد.

فتوت با تصریح بر این موضوع که در دوره جدید وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم، هیچ تصمیم کلان اقتصادی بدون مشورت و همفکری با صاحب نظران اقتصادی، نخبگان دانشگاهی و فعالان اقتصادی اخذ نخواهد شد و این روال ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha