۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
خروج شرکت یاهو از چین
آسوشیتدپرس خبر داد؛

خروج شرکت یاهو از چین

شرکت یاهو اعلام کرد قصد دارد از چین خارج شود و علت آن «محیط تجاری و قانونی به طور فزاینده چالش‌ برانگیز» است.

به گزارش بازار، شرکت یاهو سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد از چین خارج شود و علت آن «محیط تجاری و قانونی به طور فزاینده چالش‌ برانگیز» است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد خدمات آن از اوایل نوامبر دیگر از سرزمین اصلی چین قابل دسترسی نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است: یاهو همچنان به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد است. ما از کاربران خود برای حمایتشان تشکر می‌کنیم.

یاهو دومین شرکت بزرگ فناوری آمریکا در هفته‌های اخیر است که فعالیت‌های خود را در چین کاهش داده است. پلتفرم شبکه حرفه‌ای مایکروسافت، لینکدین، ماه گذشته اعلام کرد سایت چینی خود را تعطیل خواهد کرد.

یاهو قبلاً فعالیت خود را در چین کاهش داده بود و در سال ۲۰۱۵ دفتر خود را در پکن تعطیل کرد. خروج یاهو از چین تا حد زیادی نمادین است، زیرا حداقل برخی از خدمات یاهو از جمله پورتال وب آن در این کشور مسدود شده است. یاهو همچنین قبلاً یک سرویس موسیقی و ایمیل در چین داشت، اما هر دو سرویس نیز در اوایل دهه ۲۰۱۰ متوقف شدند.

مقامات چینی بر سانسور اینترنت در این کشور، کنترل شدیدی دارند و از شرکت‌های فعال در چین می‌خواهند محتوا و کلمات کلیدی را که از نظر سیاسی حساس یا نامناسب می‌دانند، سانسور کنند. در ضمن، چین اکثر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی بین المللی و موتورهای جستجو مانند فیسبوک و گوگل را مسدود کرده است. کاربرانی در چین که مایل به دسترسی به این خدمات هستند، با استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (وی پی ان)، این ممنوعیت را دور می‌زنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha