۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
توسعه دریا محور سیستان و بلوچستان باید در دستور کار قرار گیرد
استاندار سیستان و بلوچستان:

توسعه دریا محور سیستان و بلوچستان باید در دستور کار قرار گیرد

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه دریا محور، بایستی براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم تحقق برنامه هفتم توسعه کشور در استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مربوط به اسکله‌های صیادی و موضوعات شیلاتی و آبزی‌پروری اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای مختلف از اسکله‌های صیادی و طرح‌های آبزی پروری؛ توسعه اسکله صیادی پسابندر، تأمین شناور پشتیبانی برای حوادث و ساخت خانه هلال و پایگاه‌های هلال احمر در اسکله‌های صیادی سیستان و بلوچستان بویژه در زمان بحران ضرورت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه صیادان برای پیگیری مطالبات و انجام امور مربوطه مجبور به تردد از کنارک به چابهار هستند برای تسهیل در انجام امور اداره کل شیلات؛ محلی را در نزدیکی اسکله صیادی کنارک به عنوان دفاتر خدمات صیادی راه‌اندازی کند.

مدرس خیابانی تهیه طرح جامع بنادر و اسکله‌های صید و صیادی سیستان و بلوچستان را با هدف افزایش میزان صید و صیادی و ایجاد اشتغال طی مدت یک ماه خواستار شد و بیان کرد: توسعه دریا محور، بایستی براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب و لزوم تحقق برنامه هفتم توسعه کشور در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سایت پرورش ماهیان گرمابی زهک در رتبه سوم کشوری قرار دارد، تکمیل زیرساخت‌های این سایت را خواستار شد و افزود: این سایت قابلیت تبدیل شدن به اولین سایت کشور را دارد و می‌تواند استان‌های جنوب شرق کشور را از نظر تأمین ماهیان گرمابی تحت پوشش قرار دهد.

کد خبر: ۱۱۵٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha