۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
توسعه ۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان سمنان در دستور کار
در گفت‌وگو با بازار اعلام شد؛

توسعه ۳ شهرک و ناحیه صنعتی استان سمنان در دستور کار

سمنان- آل بویه، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان گفت: با تصویب هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ایجاد و توسعه سه شهرک و ناحیه صنعتی استان در دستور کار قرار گرفت.

حسن آل بویه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و برگزاری جلسه ویدیو کنفرانسی هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های ایران برای تصویب توسعه و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حضور علی رسولیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ابراز داشت: ایجاد ناحیه صنعتی تویه دروار و توسعه شهرک صنعتی دامغان و ناحیه صنعتی صید آباد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد و توسعه سه شهرک و ناحیه صنعتی مذکور، بالغ بر ۶۲۵ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان افزوده می‌شود، بیان کرد: ایجاد ناحیه صنعتی تویه‌دروار به مساحت بیش از ۴۴ هکتار و توسعه شهرک صنعتی دامغان به مساحت ۵۴۰ هکتار و ناحیه صنعتی صید آباد به مساحت ۴۱ هکتار به تصویب‌ هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به موقعیت شهرک صنعتی دامغان گفت: کریدور شرق به غرب از شهرک صنعتی دامغان گذر کرده و از موقعیتی بسیار مناسبی برخوردار است پیگیری‌های فراوانی در سنوات گذشته به‌منظور باز پس‌گیری معوض ۱۵۰ هکتار اراضی شهرک صنعتی دامغان انجام شد اما منتج به نتیجه نشد.

آل بویه با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب کشور (بندر امیرآباد به بندرعباس) از نزدیکی این شهرک صنعتی عبور خواهد کرد و این مساله موقعیت فعلی شهرک صنعتی دامغان را ارتقا می‌دهد، افزود: استاندار سمنان در بازدید از شهرک صنعتی دامغان دستور مساعدت برای توسعه این شهرک را به دستگاه‌های اجرایی ذیربط صادر کرده است.

وی همچنین با اشاره به موقعیت ناحیه صنعتی صیدآباد در دامغان، اضافه کرد: تقاطع غیر هم سطح ایجاد شده این ناحیه صنعتی را در موقعیت مناسبی قرار داده است از سوی دیگر دسترسی عالی به امکانات و همجواری ناحیه صنعتی به پست برق ۶۳ کیلوولت از جمله مزیت‌های این ناحیه صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه امکانات برای ایجاد ناحیه صنعتی تویه‌دروار فراهم است، تاکید کرد: منطقه تویه‌دروار یکی از قطب‌های صنایع چوب و نجاری کشور است و ایجاد ناحیه صنعتی می‌تواند به توسعه این منطقه کمک شایانی کند.

کد خبر: ۱۱۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha