۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
ضرورت احیاء تلفن ثابت با تعرفه گذاری جدید| بحران اقتصادی گریبان گیر شرکت مخابرات ایران
سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت احیاء تلفن ثابت با تعرفه گذاری جدید| بحران اقتصادی گریبان گیر شرکت مخابرات ایران

ارومیه- نوری، سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت: در ۱۷ سال گذشته تعرفه های تلفن ثابت دچار تغییر اساسی نشده و این امر موجب مشکلات اساسی در بخش مخابرات ایران شده است.

چنگیز نوری در گفتگو با خبرنگار بازار با گلایه از عدم به روز رسانی تعرفه های فعلی مخابراتی از جمله تلفن ثابت امکان توسعه، بازسازی و ارتقاء شبکه های مخابراتی در استان اظهار کرد: این در حالی است که نزدیک ۱۷ سال است تعرفه های تلفن همراه تغییر نکرده ولی هزینه های نگهداری به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ماهانه هر خط تلفن ثابت ۲۰ هزار تومان است، افزود: در حالی که کارکرد هر خط تلفن ثابت در استان به صورت ماهانه زیر ۵ هزار تومان است و این امر موجب زیاد دهی اساسی در این بخش شده است.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورت تصویب پیشنهاد بروز رسانی تعرفه ها در بخش تلفن ثابت، تعرفه مکالمه همان تعرفه سابق ثابت باقی می ماندو  فقط ممکن است هزینه نگهداری به صورت پلکانی و متغیر نسبت به شهر و روستا تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از بسترهای تلفن ثابت استفاده می کنند، ادامه داد: در حالی که درآمد های موجود با نیاز مالی برای نگهداری و توسعه این شبکه همخوانی ندارد.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران با بحران مالی مواجه است، گفت: توسعه تلفن ثابت از نیازهای ضروری در آذربایجان غربی اما محدودیت منابع اجازه این امکان را به ما نمی دهد، برای توسعه این امر به خصوص در مناطق محروم منابع مالی این توسعه از محل تغییر تعرفه گذاری تلفن ثابت تامین شود.

نوری سرمایه گذاری در بخش تلفن ثابت در استان را طی سالجاری ۶.۵ میلیارد و بخش سیار را ۱۷ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: ما به مردم اطمینان خاطر می دهیم که این تغییر جزئی تعرفه تاثیری در سبد هزینه های خانوار نخواهد داشت، ما برای حفظ شبکه تلفن ثابت به عنوان سرمایه مالی و همگانی به همدلی و همراهی همگانی نیازمندیم.

وی تصریح کرد: هزینه برقراری هر خط تلفن ثابت در استان به طور میانگین ۲ الی ۳ میلیون تومان برای مخابرات منطقه هزینه دارد در حالی که هزینه دریافتی از مشترکان تنها ۲۰۰ هزار تومان است.

نوری با تاکید بر اینکه  احیاء تلفن ثابت با تعرفه گذاری جدید برای تداوم حیات این سرمایه ملی بسیار ضروری است، گفت: کیفی سازی خدمات مخابراتی به صورت جدی در دستور کار فعالیت های مخابرات منطقه آذربایجان غربی قرار دارد.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به توسعه مناسب شبکه دیتای استان تاکید کرد: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰، در تمامی شهرستان های استان پهنای باند خروجی افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha