۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مهلت ۱۵ روزه برای سامان‌دهی وضعیت آرد و نان در تبریز| فروش آرد یارانه‌ای در نانوایی‌ها
در کارگروه فوق‌العاده آرد و نان آذربایجان شرقی مطرح شد؛

مهلت ۱۵ روزه برای سامان‌دهی وضعیت آرد و نان در تبریز| فروش آرد یارانه‌ای در نانوایی‌ها

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی عدم نظارت مستمر و مداوم را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و به دستگاه‌های مسئول ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق وضع موجود را سامان دهند.

به گزارش خبرنگار بازار، عابدین خرم صبح امروز سه شنبه در جلسه فوق‌العاده کارگروه آرد و نان استان که پس از بازدید میدانی وی از چند نانوایی در سطح تبریز در محل استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد، با تأکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر مسائل این حوزه خواهم بود، افزود: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه‌های مردم در این زمینه باشیم.

 وی با اشاره به ساختار کارگروه آرد و نان استان و شهرستان‌ها، گفت: مدیریت این کارگروه‌ها همانند سابق ادامه می‌یابد؛ اما مسئولیت مستقیم در این حوزه برعهده فرمانداران است و فرمانداران باید درخصوص وضعیت این بخش پاسخگو باشند.

استاندار آذربایجان شرقی، عدم نظارت مستمر، مداوم و تأثیرگذار را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و گفت: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تأثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.

نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد
وی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد، افزود: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید سازوکاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.

خرم همچنین از ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در این حوزه که موجب اجرایی نشدن تصمیمات می‌شود، انتقاد کرد و گفت: باید مشخص شود که سهل‌انگاری، ناهماهنگی و تصمیم‌گیری نادرست کدام مجموعه باعث بی‌تأثیر بودن اقدامات می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف، عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌بندی فعالیت نانوایی‌ها، عدم احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه نارضایتی از وضعیت نان در استان در حال افزایش است، به مدیران مسئول در این حوزه ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق از وضع موجود و بازنگری در شیوه نظارت و بازرسی، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند.

خرم تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را در جلسه کارگروه آرد و نان که ۱۵ روز بعد تشکیل می‌شود، ارائه خواهند کرد و تا آن زمان باید اصلاح و تغییر وضعیت موجود کاملاً قابل مشاهده باشد.

توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر
بهروز مهدوی، فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر، عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تأکید کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از انجام بیش از ۷۸۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها، ۱۶۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

غلامعلی راستی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آرد و نان در سال‌های گذشته مرتفع شده است، افزود: برای حل تمام مشکلات و سامان‌دهی این حوزه، باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

فعالیت حدود ۲۲۰۰ واحد نانوایی در شهر تبریز
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هم با اشاره به فعالیت حدود ۲۲۰۰ واحد نانوایی در شهر تبریز، گفت: در حال حاضر با توجه به نرخ آرد تحویلی به نانوایی‌ها، چهار نوع قیمت نان داریم.

فریدون ابوالحسن‌زاده از تشکیل کمیته پایش آرد و نان از سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: نمایندگان دستگاه‌های مسئول در این کمیته وضعیت تک‌تک نانوایی‌ها را بررسی و متناسب با نیاز، سهمیه آرد آنها را تعیین می‌کنند.

کد خبر: ۱۱۵٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha