۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
تولید ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگوی پرورشی در بوشهر/ کاهش تولید نسبت به سال گذشته
مدیرکل شیلات بوشهر خبر داد؛

تولید ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگوی پرورشی در بوشهر/ کاهش تولید نسبت به سال گذشته

بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: کار برداشت میگوی پرورشی از ۱۰ سایت فعال به پایان رسید.

عباسعلی زنده بودی در گفت‌وگو با بازار ضمن اشاره به پایان کار برداشت میگوی پرورشی از ۱۰ سایت فعال در استان بوشهر، از تولید ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگوی پرورشی در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این میزان میگوی پرورشی با ذخیره‌سازی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در چهار هزار و ۱۶۴ استخر پرورشی در سطح پنج هزار و ۱۲۸ هکتار برداشت و تولیدشده است.

وی با بیان اینکه این میزان تولید میگوی پرورشی نسبت به تولید ۲۳ هزار تنی سال گذشته، هزار و ۲۰۰ تن کاهش نشان می‌دهد گفت: سال گذشته ۲۳ هزار تن میگوی پرورشی در سطح چهار هزار و ۸۵۰ هکتار در استان بوشهر تولید شد

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که پرورش‌دهندگان استان بوشهر در پروسه پرورش میگو امسال پشت سر گذاشتند اما باز هم این استان با تولید ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن همچنان در تولید این آبزی پیشرو و به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور به شمار می‌رود.

زنده بودی اضافه کرد: بوشهر از جمله استان‌های مهم آبزی‌پروری کشور است که سالانه بیش از ۶۰ درصد کل تولید این آبزی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اظهار داشت: ۹۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی به کشورهای چین، روسیه و حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود که افزون بر ارزآوری این صنعت نقشی مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: بروز بیماری لکه سفید در برخی سایت‌های پرورش میگو در استان باعث شد پرورش‌دهندگان از بیم اینکه محصول خود را از دست دهند اقدام به برداشت محصول در وزن‌های پایین کنند که این امر در میزان تناژ تولید تأثیرگذار بوده است.

زنده بودی با بیان اینکه هرچند قرار بود امسال پروژه پرورش میگو در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار انجام و پیش‌بینی تولید ۲۷ هزار تن محصول شده بود، خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت برخی نهاده‌ها و کامل نشدن زیرساخت‌های لازم زمین‌های پیش‌بینی‌شده برای تولید امسال آماده نشد و تنها پنج هزار و ۱۲۸ هکتار به زیر کشت رفت.

کد خبر: ۱٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha