۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
برنامه عملیاتی چین برای صرفه جویی در مواد غذایی| اجرای قانون مبارزه با ضایعات غذایی
در بحبوحه هشدارها مبنی بر کمبود جهانی غذا اعلام شد؛

برنامه عملیاتی چین برای صرفه جویی در مواد غذایی| اجرای قانون مبارزه با ضایعات غذایی

به منظور پیشبرد اجرای قانون مبارزه با ضایعات غذایی که در زمینه کمبود بالقوه غذا در جهان به تصویب رسید، چین اجرای یک برنامه عملیاتی را به منظور صرفه جویی در مواد غذایی اعلام کرده است.

به گزارش بازار، چین برای پیشبرد اجرای قانون مبارزه با ضایعات غذایی که در ماه آوریل در زمینه کمبود بالقوه غذا در جهان به تصویب رسید، از اجرای یک برنامه عملیاتی به منظور صرفه جویی در مواد غذایی خبر داده است.

قیمت مواد غذایی در سطح جهانی افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل اختلال در زنجیره تامین غذا در جهان است. بر اساس گزارش بانک جهانی، شاخص جهانی قیمت کالاهای کشاورزی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ تثبیت شد، اما همچنان ۲۵ درصد بالاتر از یک سال گذشته است.

در چین، مردم از افزایش سرسام آور قیمت سبزیجات شکایت دارند. سایر دسته های غذایی نیز گران تر شده اند. 

برنامه عملیاتی که اخیراً منتشر شد، بر هدف کاهش ضایعات از تولید به مصرف تأکید کرد و متعهد شده که «کمپین بشقاب پاک» را ادامه دهد و به طور مؤثر ضایعات مواد غذایی را مهار کند. همچنین این برنامه عملیاتی دارای ۲۸ الزام خاص است و در پایان مصرف، از صنعت پذیرایی و ارائه غذا و غذاخوری ها خواسته است تا مواد غذایی در اندازه های کوچک ارائه دهند در حالی که از مشتریان خواسته شده که در مورد سفارش و نظارت بر خرید و استفاده از مواد غذایی دقت کنند.

بر همین اساس، رژیم غذایی غلات کامل در بین مردم ترویج خواهد شد تا جایگزین رژیم گذشته شود که به شدت به غلات عمیق فرآوری شده بستگی دارد. باقیمانده غذاها نیز باید برای استفاده بیشتر، شاید به عنوان خوراک دام، دسته بندی شوند. محصولات جانبی مانند سبوس در فرآوری مواد غذایی نیز باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند.

در فرآیند ذخیره سازی و حمل و نقل، کشاورزان به استفاده از خشک کن ها به جای خشک کردن در هوای آزاد تشویق می شوند. ذخیره سازی علمی باید اتخاذ شود و شرایط حمل و نقل محلی  برای جلوگیری از ضایعات بهبود یابد.

در تولید نیز باید گونه های زراعی و بذرهای بهتری برای افزایش برداشت انتخاب شود و ماشین آلات کشاورزی برای کاهش ضایعات در کشاورزی و برداشت بهینه شوند. اپراتورها نیز می بایست برای دستیابی به هدف مورد نظر، آموزش خاصی دریافت کنند.

با توجه به آگاهی عمومی، ویدیوهایی که نشان داده می شود که خوردن مقادیر زیادی غذا و سایر غذاهایی که رسانه ها می تواند باعث هدر رفتن غذا تبلیغ می کنند و موجب هدر رفت مواد غذایی می شود، ممنوع است. و مردم تشویق می شوند تا سنت برگزاری ضیافت های عجیب و غریب را برای رویدادها تغییر دهند.

چین همچنین همکاری در زمینه کاهش ضایعات مواد غذایی را با جهان از جمله تبادل تکنیک ها و پرسنل افزایش خواهد داد.

کد خبر: ۱۱۵٬۰۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha