۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
 اراده دولت سیزدهم، ایجاد آرامش در بازار است
نایب رئیس اتاق اصناف تهران:

اراده دولت سیزدهم، ایجاد آرامش در بازار است

ابراهیمی نیا، نایب رئیس اتاق اصناف تهران با تأکید بر اینکه زمان آزمون و خطا گذشته است، بیان کرد: امروز اراده دولت مردمی بر این است که یک آرامشی را به بازار بدهد.

به گزارش بازار، خسرو ابراهیمی نیا، نایب رئیس اتاق اصناف تهران از اتفاقات خوب در حوزه تنظیم بازار کالاهای اساسی به ویژه در چند روز اخیر خبر داد و گفت: این اتفاقات نوید یک ثبات و بالندگی و همچنین آرامش بازار در کشور باشیم. اگر بخواهیم با همان فرمان قدیم و شیوه جلسات تنظیم بازار در دولت گذشته حرکت کنیم، شاهد بی ثباتی در بازار خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه زمان ازمون و خطا گذشته است، تصریح کرد: امروز اراده دولت مردمی بر این است که یک آرامشی را به بازار بدهد. بازار در جوامع یک سیستم محسوب می شوند؛ یعنی اجزایی از یک کل در کنار هم که به منظور هدف خاصی برنامه ‌ریزی می شوند قرار می گیرند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: در سیستم تنظیم بازار، هرکدام از اجزای بازار یک کل محسوب می شوند که اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی، کسبه، شهرداری و وزارت خانه نمونه ای از این اجزا محسوب می شوند. با نهایت تأسف در گذشته شاهد بودیم تمام این سیستم ها با یک هدف جلو می آمدند اما هماهنگی بین آن ‌ها وجود نداشت و هرکدام به سمت خود می رفت. نتیجه آن وضعیت عدم آرامش کسبه بود.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: وقتی ناهماهنگی وجود داشته باشد، هر بخش کار خود را انجام می دهد. به عنوان مثال یک واحد صنفی مغازه خود را به قیمت پنج میلیون تومان اجاره می دهد اما اداره مالیات می گوید قیمت این واحد در این منطقه ۲۰ میلیون تومان برای اجاره است و به همین میزان اجاره دریافت می کنیم.

ابراهیمی نیا در مثالی دیگر گفت: با وجود آنکه تالارها در ایام کرونا تعطیل بودند و یا آرایشگاه ها و برخی دیگر از اصناف مشکلات زیادی داشتند اما شهرداری اعلام می کند این موضوع به او ارتباطی ندارد و عوارض پسماند را کامل دریافت می کند. این اقدامات باعث فشار به واحد صنفی می شود و هیچ نهاد حمایتی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی خطاب به وزارت اقتصاد و دارایی عنوان کرد: واحد صنفی که چهل سال به دارایی مالیات پرداخت کرده است، در ایام کرونا به مشکل برخورد کرده است. در این شرایط وزارت دارایی باید به واحدهای صنفی کمک کند که این کمک می تواند در قالب عدم دریافت مالیات برای مدت معینی باشد.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha