۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
پول برق وزیر نیرو کمتر از ۳۰ هزار تومان| ۲ درصد مشترکین بیش از دو برابر الگو مصرف می کنند
مدیر عامل توانیر پاسخ می‌دهد

پول برق وزیر نیرو کمتر از ۳۰ هزار تومان| ۲ درصد مشترکین بیش از دو برابر الگو مصرف می کنند

متولی زاده، مدیر عامل توانیر گفت: وزیر نیرو در طی ۵ سال وزارت و بعد از آن همواره در حدالگوی مصرف یعنی ماهانه بین ۱۷۰ تا ۲۳۰ کیلو وات برق مصرف میکرده و رقم قبض برق او کمتر از ۳۰ هزار تومان است.

بازار، گروه آب و انرژی: محمد حسن متولی زاده مدیر عامل توانیر در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه صنعت برق گفت:محرابیان وزیر نیرو در طی ۵ سال وزارت و بعد از آن همواره در حدالگوی مصرف یعنی ماهانه بین ۱۷۰ تا ۲۳۰ کیلو وات برق مصرف میکرده و رقم قبض برق او کمتر از ۳۰ هزار تومان است.  

او با بیان اینکه بیشتر مسولین در حد الگو برق مصرف می‌کنند، گفت: الگوی مصرف در تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

به گفته او، بالاترین قبض صادر شده مردم به یک مشترک در بهشهر مازنداران با رقم ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیر عامل توانیر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ۲ درصد یعنی حدود ۸۵۰ هزار مشترک بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند.

او با بیان اینکه ۸۵ درصد مشترکین معادل الگو برق مصرف می کنند و تنها ۱۵ درصد بیش‌از الگو برق مصرف می کنند، ادامه داد: اگر این ۱۵ درصد طبق الگو برق مصرف می کردند ۷ میلیارد کیلو وات ساعت در مصرف برق صرفه جویی می شود.

متولی زاده همچنین درباره احتمال خاموشی ها در زمستان امسال و تابستان سال آینده گفت: تامین برق تا حد زیادی به مصرف مردم بستگی دارد. در حال حاضر از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و تجاری می سوزد.

او همچنین با اشاره به ضرورت مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی در بخش های مختلف گفت: جالب است که بدانید ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز در بخاری های دود کش دار مصرف می شود در حالیکه با استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد این رقم را می توان تا  ۵۰ درصد معادل ۲۰۰ میلیون مترمکعب کاهش داد. این رقم معادل کمبودی است که در کشور با آن مواجه هستیم.  

کد خبر: ۱۱۴٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha