تصویب موادی از آیین‌نامه حمایت از کاربران فضای مجازی

تصویب موادی از آیین‌نامه حمایت از کاربران فضای مجازی

در سومین نشست کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، ۱۰ ماده از آئین نامه داخلی این کمیسیون به تصویب اعضا رسید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سومین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی، فضای مجازی عصر روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد.
این نشست به بررسی و تصویب آئین نامه داخلی کمیسیون مشترک اختصاص داشت.

براساس ماده ۴ آیین نامه داخلی مصوب امروز کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مقرر شد؛ مشروح مذاکرات تمام جلسات کمیسیون به صورت زنده از طریق رسانه ملی و تارنما (سایت) خبرگزاری خانه ملت برای اطلاع عموم پخش می‌شود، نماینده رسانه‌ها و جراید داخلی که مجوز ورود به مجلس شورای اسلامی را دارند و به ویژه رسانه ملی می‌توانند با حضور در جلسات علنی کمیسیون گزارش روند بررسی طرح و مصوبات را تهیه و پخش کنند.

همچنین پس از بحث و گفتگوهای صورت گرفته نمایندگان با ماده ۵ آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک موافقت کردند که بر اساس آن جلسات هیأت رئیسه کمیسیون به منظور تبادل نظر و اخذ تصمیمات در مورد جلسات کمیسیون و تنظیم دستور هفتگی با توافق اکثریت اعضای هیأت رئیسه تشکیل می‌شود.

ماده ۶ آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک هم مورد تصویب قرار گرفت که طبق آن رئیس و نواب رئیس، اداره جلسات کمیسیون، امضا و ارسال تمامی دعوتنامه‌ها، مکاتبات اداری و مصوبات کمیسیون را برعهده دارند.

بر اساس ماده ۷ مصوب هیأت رئیسه کمیسیون موظفند دستگاه‌های اجرایی و سایر ذینفعان مرتبط با طرح را به منظور الزام حضور دائمی در جلسات کمیسیون تعیین کند. نمایندگان دستگاه‌های مربوطه موظفند با اختیار تام در جلسات به طور مستمر حضور یابند.

اعضای کمیسیون مشترک با ماده ۸ موافقت کردند که بر اساس آن دبیران کمیسیون مسئولیت حضور و غیاب اعضای کمیسیون، تعیین نوبت و پایش زمان اظهارنظر برای هریک از اعضاء یا مدعوین، قرائت متن مواد و تبصره‌ها برای رأی گیری، ثبت مصوبات و سایر موارد مندرج در این آیین‌نامه را بر عهده دارند. همچنین بر اساس تبصره این ماده مصوبات روزانه کمیسیون پس از تأیید یکی از دبیران کمیسیون به تشخیص رئیس کمیسیون توسط سخنگوی کمیسیون از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم می‌رسد.

ماده ۹ آیین نامه داخلی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی، فضای مجازی نیز توسط اعضای کمیسیون تصویب شد که طبق آن دعوت از مدعوین پس از تأیید هیات رئیسه کمیسیون و با امضای رئیس یا یکی از نواب رئیس انجاممی شود.

اعضای کمیسیون با ماده ۱۱ موافقت کردند که طبق آن اسامی حاضران و غایبان هر جلسه در ابتدای همان جلسه توسط یکی از دبیران اعلام و گزارش آن به هیأت رئیسه مجلس اعلام می‌شود. نمایندگانی که ۳ جلسه رسمی متوالی یا ۵ جلسه رسمی متناوب غایب غیرموجه باشند، از عضویت در کمیسیون مستعفی شناخته میشوند و مراتب جهت طی مراحل معرفی عضو جدید از کمیسیون مرتبط، به هیأت رئیسه مجلس منعکس می‌شود.

نمایندگان ماده ۱۲آیین نامه داخلی این کمیسیون را تصویب کردند که در آن آمده است: با تصمیم هیات رئیسه کمیسیون، کمیته با کمیته‌های فرعی لازم با دارا بودن یک رئیس، دو نائب رئیس و یک دبیر تشکیل می‌شود. همچنین بر اساس تبصره این ماده مصوبات کمیته در صورت تصویب در کمیسیون، ملاک اعتبار است.

ماده ۱۳ آیین نامه داخلی کمیسیون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی، فضای مجازی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که براساس آن هیأت رئیسه کمیسیون رأسا یا به پیشنهاد سه نفر از نمایندگان موظف است از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان دستگاه‌های دولتی مرتبط، نمایندگان بخش خصوصی، اصناف، اتاق‌ها، مجامع صنفی و سایر بخش‌های ذی نفع که به نوعی با موضوع طرح ارتباط دارند، حسب مورد و مطابق با موضوع مورد بحث دعوت به عمل آورد.

نمایندگان با ماده ۱۴ آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک حمایت از کاربران در فضای مجازی مذکور موافقت کردند که بر اساس آن رئیس جلسه می‌تواند در ابتدای هر جلسه به مدت پانزده دقیقه نظرات خود را در خصوص طرح و مطالب مربوط و موضوعات آن مطرح کند.

براساس اعلام رضا تقی پورانوری رئیس کمیسیون مشترک نشست بعدی این کمیسیون عصر روز سه‌شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha