۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
۴۴۹ هزار نفر در قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند
مدیرکل بیمه سلامت قزوین:

۴۴۹ هزار نفر در قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند

قزوین- مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: در استان ۴۴۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۲۶۷ هزار نفر آن‌ها را روستائیان استان تشکیل می‌دهند.

به گزارش بازار، قاسم بهرامی یکشنبه شب در بازدید هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین از اداره کل بیمه سلامت قزوین اظهار داشت: بیمه سلامت همان‌طور که در اهداف ابتدایی تاسیس آن بیان شده است تلاش دارد تا اقشار متوسط و ضعیف جامعه برای هزینه های درمان خود دچار مشکل نشوند که امروز تنها ۱۰ درصد از هزینه های درمانی این افراد توسط بیمار پرداخت می شود و ۹۰ درصد هزینه ها از سوی بیمه سلامت تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همین امر موجب شده تا امروز بیش از ۴۴۹ هزار نفر در قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرندکه از این میزان بیش از ۶۰ درصد از این بیمه شدگان از روستائیان استان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت قزوین گفت: تلاش ما این است که جامعه هدف ما به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار گیرند و به این منظور نیز برنامه های مختلفی در استان تدارک دیده شده است که به زودی اجرایی می شود.

بهرامی افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیک به عنوان یکی از برنامه‌های محوری هم اکنون در دستور کار قرار دارد که با تعاملات انجام شده انتظار داریم در آینده نزدیک با مشارکت بخش خصوصی و بیمارستان تامین اجتماعی قزوین بتوانیم سرانه استفاده از طرح نسخه الکترونیک را ارتقا بخشیم.

بیمه سلامت تسهیلگر درمانی مردم
استاندار قزوین نیز در ادامه این دیدار با اشاره به رضایت مردم از عملکرد بیمه سلامت استان گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده یکی از کمترین میزان نارضایتی از بین دستگاه‌ها و نهادها در حوزه بیمه سلامت بوده که نشان از عملکرد مطلوب این بیمه دارد.

هدایت الله جمالی‌پور خاطرنشان کرد: بیمه سلامت امروز حافظ سلامت بخش قابل توجهی از اقشار متوسط و ضعیف جامعه است و از این رو وظیفه دارد به صورت تخصصی برای حفاظت از سلامتی و درمان مردم با کمترین هزینه تلاش کند.

وی گفت: شرایط اقتصادی ایجاد شده در جامعه موجب شده است که اقشار متوسط جامعه در تنگنا باشند اما نباید اجازه دهیم این تنگنا بر سلامتی جامعه نیز تاثیر بگذارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha