۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
تقویت رایزنان بازرگانی و استفاده از تعرفه ترجیحی تراز تجاری را مثبت می‌کند
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تقویت رایزنان بازرگانی و استفاده از تعرفه ترجیحی تراز تجاری را مثبت می‌کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به استماع گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در کمیسیون متبوعش، گفت: تقویت رایزنان بازرگانی و استفاده از تعرفه ترجیحی تراز تجاری کشور را مثبت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله عباس پور در تشریح نشست امروز(یکشنبه ۹ آیان ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستور کار نخست امروز کمیسیون بررسی گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره وضعیت تراز تجاری و صادرات کشور بود؛ هرچند در حال حاضر تراز تجاری کشور منفی است اما دولت سیزدهم درصدد بهبود این وضعیت است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های سازمان توسعه تجارت برای بهبود تراز تجاری کشور، افزود: برای تحقق این مهم مقرر است رایزنان اقتصادی بازار هدف ۱۵ کشور مانند پاکستان، عراق، سوریه، ترکیه، هند، منطقه اوراسیا، و... را شناسایی و نیازهای این کشورها را احصا کنند.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از ظرفیت تعرفه ترجیحی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در کمیسیون بود، به این معنا که به طور مثال با استفاده از این موضوع می‌توان از پاکستان مرکبات وارد کرد و در مقابل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به این کشور صادر کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دومین دستور کار امروز کمیسیون بررسی طرح «جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی» بود که براساس آن اگر واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی بدهکار شوند، از توقیف تجهیزات، مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات آن‌ها که موجب تعطیلی فعالیت کارخانه می‌شود، جلوگیری خواهد شد تا تولید مستمر باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه امروز نقطه نظرات خود درباره طرح مذکور را مطرح کردند و تصمیم گیری درباره آن به جلسات آینده موکول شد.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha