۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۷
بازار سرمایه در بهترین شرایط برای خرید قرار دارد
کارشناس بازار سرمایه:

بازار سرمایه در بهترین شرایط برای خرید قرار دارد

عظیمی، کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت و مسئولین باید از بازار سرمایه حمایت کنند تا اعتماد مردم دوباره بازگردد.

به گزارش بازار، علی عظیمی درباره ریزش اخیر بازار سرمایه گفت: امروز بی اعتمادی در بازار سرمایه به اوج خود رسیده است و در بیشتر سهم‌ها تقاضا برای خرید وجود ندارد و بازار از کمبود تقاضا و کاهش ارزش معاملات، رنج می‌برد.

وی افزود: این روزها شاهد هستیم که شرکت‌های بورسی سرمایه کمتری به بازار تزریق می‌کنند و از طرف دیگر در چند ماه اخیر سرمایه‌ها به سمت اوراق روانه شده است.

عظیمی ادامه داد: امروز نقطه حمایتی بازار شکسته شد، زیرا بعد از رشد کوتاه مدت، بازار به حال خود رها شده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارگردانی در بازار سرمایه، بدرستی تعریف نشده است، زیرا در بازار شاهد فروش سهم‌ها از سوی سهامداران بزرگ هستیم که به جای جمع کردن صف، اقدام به فروش سهام خود می‌کنند.

عظیمی بیان کرد: در طی ۱۵ ماه که بازار سرمایه دچار ریزش شده است مسئولین بصورت شفاف از این بازار حمایت نمی‌کنند که باعث ایجاد آشفتگی در سرمایه‌گذاری حقوقی‌ها شده است.

وی ادامه داد: اکنون بازار سرمایه در شرایطی است که پول به سمت بازار نمی‌رود و بیشتر صرف خرید اوراق در بازار می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بی اعتمادی در بازار سرمایه حاکم شده است گفت: با وجود اینکه بسیاری از سهم‌ها صف فروش سنگینی دارند و گران هم نیستند، اما نقدینگی به جای خرید این سهم‌های ارزان، از بازار خارج شده و به سمت سایر بازارها می‌رود.

وی گفت: بزرگترین راهکار بازار سرمایه، سروسامان دادن توسط مسئولین، مجلس و دولت است و تا زمانی که دولت اقدامی در جهت حمایت از بازار نکند بازار سرمایه مانند یک مهره سوخته باقی می‌ماند.

عظیمی بیان کرد: اکنون بازار در بهترین شرایط برای خرید قرار دارد، زیرا قیمت دلار مناسب است و قیمت‌های جهانی نگران‌کننده نیست، اما، چون اعتمادی در بازار نیست پول به سمت سایر بازارها می‌رود.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha