۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۵
تاجران و صنعتگرانی که از صفر شروع کردند| استارت با نیسان آبی
بازار گزارش می‌دهد؛

تاجران و صنعتگرانی که از صفر شروع کردند| استارت با نیسان آبی

ساری- صنعتگران نمونه و برتر زیادی در مازندران وجود دارد که بسیاری از آن ها با سختی و مرارت های فراوان به چنین جایگاهی رسیدند و برخی نیز کارشان را با یک دستگاه نیسان آبی آغاز کردند.

بازار؛ گروه استان ها: وقتی پای صحبت بسیاری از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر و نام آور مازندران می نشینی درمی یابید که با سعی و تلاش و فراوان و فرازونشیب های طولانی به چنین جایگاهی دست یافته اند.

زندگی بسیاری از تاجران و صنعتگران برتر مازندران، درس های زیادی برای کارجویان و جوانان دارد چرا که این افراد با مشقت های فراوان اعتبار و جایگاه کنونی خود کسب کرده اند.

تاجری که بازارهای فرش جهان را قبضه کرد
احد عظیم زاده سازنده برج های دو قلو در متل قلو سلمانشهر و تاجر معروف فرش در کشور با برند عظیم زاده از جمله کارآفرینان برتر است که خوانش زندگی پررنچش می تواند جوانان جویای کار را برای شروع کسب و کار امید بخشد.

عظیم زاده که در هفت سالگی پدر را از دست داده بود و اوضاع نامناسب مالی او را پشت دارهای قالی نشاد و به ناچار از تحصیل باز ماند اما از همان نوجوانانی خرید و فروش قالی و قالیچه را آغاز کرد و تونست یک چهارم مغازه ای را خریداری کند.

اندیشه بازاریابی جهانی او را روانه آلمان کرد و با تلاش فراوان به بازارهای سوئیس و ژنو راه یافت و با تجربه های کسب شده در این سفرها توانست فرش گرد را اختراع کند که امروز جهان خریدار آن است.

 عظیم زاده علاوه بر صنعت فرش در حوزه گردشگری و هتلداری نیز صاحبنام است و بزرگترین هتل کشور را با تلفیق هنر اصیل ایرانی و معماری دنیا در سلمانشهر مازندران تاسیس و پایه گذاری کرد و این پروژه مقصد گردشگران داخلی و خارجی است.

تاجران و صنعتگرانی که از صفر شروع کردند| استارت با نیسان آبی

گوشه و کنار مازندران مردان و زنان کارآفرین نام آشنایی زیادی وجود دارند که از صفر و با دست خالی اما با امید و پشتکار پا به عرصه اقتصاد و تجارت گذاشتند و امروز نامشان همانند شرکت دانش بنیان دابوصنعت در آسمان تجارت ایران و جهان می درخشد.

صنعتگر نمونه ای که با یک دستگاه نیسان شروع به کار کرد
در شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد شرکت دانش بنیانی وجود دارد که موفق به تولید اولین دیگ های زغال سنگی واترتیوپ کرد و محصولاتش قبل از ورود در بازار داخلی مستقیم روانه بازارهای صادراتی شده است. علی اصغر رحمانی موسس و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه کارم را با یک دستگاه نیسان آبی شروع کردم، افزود: با فروش نیسان ۱۳ سال مغازه چینی و بلور داشتم و پس از آن تصمیم گرفتم خط تولید دیگ های شوفاژ آب گرم را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه کارم را از کارگاه ۶۰ متری و با پسرم استارت زدیم، گفت: طی سال های بعد اقدام به توسعه و تولید کردم و سرانجام کارگاه را به شرکت و کارخانه تبدیل کردم و در حال حاضر در ترکیه و آذربایجان دفتر داریم و صادرات خوبی به کشورهای مختلف انجام می شود.

طی سال های بعد اقدام به توسعه و تولید کردم و سرانجام کارگاه را به شرکت و کارخانه تبدیل کردم و در حال حاضر در ترکیه و آذربایجان دفتر داریم و صادرات خوبی به کشورهای مختلف انجام می شود

 وی با اظهار اینکه در کارخانه ۵۷ نوع محصول در حال تولید هستیم، گفت: در حوزه صادرات مشکل نداریم اما برای واردات ماشین آلات دچار مشکل و برای ورود آن و حواله با مانع روبرو هستیم.

وی با اظهار اینکه از کار و تولید خسته نمی شوم و برخی مواقع تا دیروقت در کارخانه حضور داریم، افزود: تفریح ما در کارخانه و سالن و تولید است.

این تولیدکننده با بیان اینکه اولین دیگ های زغال سنگی واترتیوپ ایران را به کشور قزاقستان صادر کردیم، گفت: خوشبختانه در کشورهای دیگر از محصولات استقبال خوبی شده و اولین تولیدات به کشورهای ازبکستان و قزاقستان صادر شده است.

تاجران و صنعتگرانی که از صفر شروع کردند| استارت با نیسان آبی

رحمانی یادآور شد: تولیدات شرکت دانش بنیان به شمار می رود و درخواست و سفارش های زیادی داریم و انتظار داریم دولت حمایت های لازم را به عمل آورد.

کارآفرینان سربازان اقتصادی هستند
نامگذاری سال جاری به عنوان تولید، پشتیانی و مانع زدایی ها ضرورت رفع موانع پیش روی از تولید را الزامی می سازد و عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار اینکه تولیدکنندگان برای شکوفایی اقتصاد استان و کشور در حال تلاش هستند از آنان به عنوان سربازان حوزه اقتصاد یاد کرد و در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: حمایت از تولید و سرمایه گذاری همواره از سیاست های کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تاکنون صدها حکم و تبصره های قانونی در حمایت از تولید به تصویب رسیده است، افزود:ارائه یارانه، اهدای زمین و وضع تعرفه های وارداتی و حمایت از صادرات از جمله برنامه ها است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید و جهش در آن نقایص سیاستی وجود دارد،گفت: بسیاری از محصولات صنعتی  و تولیدی امکان رقابت در بازارهای جهانی را ندارند و تولیدکنندگان با وجود حمایت های متنوع و طولانی شدیدا گلایه مند هستند و باید موانع را حل کرد.

کد خبر: ۱۱۴٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha