۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
صادرات گوجه فرنگی قزوین به کشورهای منطقه کلید خورد
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

صادرات گوجه فرنگی قزوین به کشورهای منطقه کلید خورد

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: محصول گوجه فرنگی مزارع استان به دلیل طعم و مزه خوب و کیفیت بالا در کشورهای منطقه دارای مشتری بوده و صادرات آن کلید خورده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی اظهار داشت: این محصول از استان قزوین هم اکنون در حال صادرات به کشورهای مختلف منطقه از جمله عراق، امارات متحده عربی، قطر و عمان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: صادرات این محصول ارزآوری خوب و قابل توجهی را برای کشور به همراه دارد.

اسماعیلی در خصوص توجیه اقتصادی کشت این محصول و وضعیت آب برای آن اظهار داشت: در گذشته کشت این محصول با بذور معمولی و آبیاری آن به شکل سنتی انجام می شد که تولید به میزان پایین و هدررفت آب در آن بالا بود و در نهایت صرفه و توجیه اقتصادی نداشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مزارع گوجه فرنگی در استان قزوین امروزه دارای آبیاری تیپ هستند و کشاورزان از بذور اصلاح شده و با عملکرد بالا استفاده می کنند ، گفت:  این موضوع صرفه جویی قابل توجه آب و افزایش چشم گیر تولید محصول را به همراه داشته و کشت این محصول را با توجیه اقتصادی همراه کرده است.

اسماعیلی اظهار داشت: البته با توجه به نیاز کشور اولویت کشت در دشت قزوین همچنان با محصولات استراتژیک و اساسی مانند گندم، جو و کلزاست و براین اساس سالانه سهمیه کشت برای محصولات مختلف درنظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: امسال شش هزار تن از اراضی کشاورزی قزوین به زیر کشت گوجه فرنگی رفته بود که از این مقدار حدود ۴۰۰ هزار تن برداشت شده است.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha