۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
پروژه مهستان هلدینگ ساختمانی عقیق رونمایی شد

پروژه مهستان هلدینگ ساختمانی عقیق رونمایی شد

اصفهان – همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان پروژه مهستان هلدینگ ساختمانی عقیق رونمایی شد.

به گزارش بازار؛ مهدی شیخ سجادیه در آئین رونمایی از پروژه مهستان هلدینگ ساختمانی عقیق با بیان اینکه این پروژه در شهرک میلاد در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در دست بهره برداری است، اظهار داشت: این پروژه دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا است و دو طبقه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۲۵۰  دستگاه خودرو، یک مجموعه تجاری و ۲۰ کلینیک درمانی شامل اطفال، کودکان، دندان‌پزشکی، قلب و ...  برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در شهرک میلاد به دلیل بافت  پرتراکم از نظر فضا مشکلاتی وجود دارد و اگر خانواده‌ای بخواهد خدمات بهداشتی دریافت کنند، نزدیک ترین مجموعه درمانی عسگریه است، افزود: مجموعه مهستان، نیاز آن منطقه برای ارائه  خدمات بود که با سرمایه گذاری شرکت عقیق نقش جهان اجرا می شود.

پروژه مهستان ۳۰ ماهه بهره برداری می‌شود
مدیرعامل هلدینگ ساختمانی عقیق:  با اشاره به اینکه پروانه ساخت و عملیات اجرایی این پروژه در ابتدای سال جاری آغاز شد، ادامه داد: دوران ساخت این پروژه حدود ۳۰ ماه خواهد بود.

شیخ سجادیه با بیان اینکه خریداران در طراحی فضاهای داخلی مجموعه نقش خواهند داشت اضافه کرد : هر پزشکی بر اساس نیاز خود به ما طرح ارائه می دهد؛ برای مثال در کلینک دندانپزشکی برای یونیت‌ها باید شبکه آب و فاضلاب در نظر گرفت.

پروژه مهستان هلدینگ ساختمانی عقیق رونمایی شد

وی با بیان اینکه ساخت با مشخصات فنی معین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پروژه مهستان نخستین تجربه شرکت  در حوزه درمانی و بهداشتی است اما پیش از این پروژه‌های مسکونی را اجرا کردیم که تاکنون بالغ بر دو هزار واحد بوده است؛ همچنین این شرکت صداها واحد تجاری و تعدادی اداری نیز احداث کرده است‌.

مدیرعامل هلدینگ ساختمانی عقیق درباره سابقه  فعالیت این شرکت، ابزار داشت: شرکت عقیق از دی ۱۳۸۶ ثبت و فعالیت رسمی آن آغاز شد و از سال ۱۳۹۰ عضو انجمن انبوه‌سازان است و به مدت دو سال جزء انبوه سازان برتر کشور بوده است.

شیخ سجادیه درباره بکارگیری فناوری‌های نوین در ساختمان‌سازی، اظهار داشت: استفاده از برخی فناوری‌ها قیمت تمام شده ساختمان را آنقدر بالا می برد که خریدار امکان سرمایه گذاری و خرید ندارد اما در حد توان فناوری‌ها را بکار می گیریم؛ برای مثال اکنون از دوره پنجره‌های دو جداره گذشته و سه جداره بکار می بریم یا دیوارهایی که بین دو واحد اجرا می‌شود، یکی از مشکلات آپارتمان نشینی صدایی است که بین دو واحد مبادله می شود که بسیار آزار دهنده است در این زمینه نیز از بلوک‌های لیکا استفاده می کنیم که عایق صدا و حرارت است‌.

وی در زمینه تاسیسات نیز خاطرنشان کرد: یکی دو سال است که کولر آبی را از مجموعه ها حذف کردیم چون کولر آبی روزانه به طور متوسط ۲۰۰ لیتر مصرف آب دارد، از این رو مجموعه ها را به سیستم سرمایشی چیلر تجهیز کردیم که مصرف آب و برق کمتر و بهینه تر است؛ همچنین پروژه استفاده از آب خاکستری نیز در دست بررسی است که با فناوری آب‌های خاکستری ناشی از فاضلاب حمام و سینک ظرفشویی به چرخه  مصرف آب است .

هیچ شرکتی تاکنون به موضوع صنعتی سازی ساختمان جدی ورود نکرده است
شیخ سجادیه با بیان اینکه هیچ شرکتی تاکنون به موضوع صنعتی سازی ساختمان جدی ورود نکرده است، افزود: زیرساخت‌های این مهم وجود ندارد اما ما به عنوان شرکتی که خود را پیشرو در حوزه صنعت ساخت می دانیم، پروژه‌های تحقیق و توسعه را نیز در نظر داریم و هم اکنون در زمینه صنعتی سازی از سقف‌های با متریال وافل اجرا استفاده می‌کنیم که شاید در اصفهان در پنج درصد از مجموعه‌ها اجرا می‌کنند.

همچنین محسن مصلحی، قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی اصفهان نیز درباره مشارکت بخش خصوصی در زیرساخت‌های بهداشتی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به ناهمخوانی هزینه‌ها با درآمدهای حوزه سلامت شاهد نبود توسعه و حتی تعطیلی برخی مراکز بهداشتی و درمانی هستیم و حوزه سلامت در آینده نزدیک ممکن است با مشکلات مواجه شود.

وی با بیان اینکه اداره کردن مراکز تشخیصی و درمانی بسیار سخت شده است؛ افزود: از یک سو تعرفه‌ها تناسبی با هزینه‌ها ندارد و از سوی دیگر افزایش تورم و نرخ ارز بر حوزه سلامت بیشتر از  بخش‌ها تاثیر گذار است که این امر مشکل را به ویژه در شهر اصفهان که از دیرباز بخش خصوصی چندان فعال و قوی عمل نکرده، دو چندان کرده است.

قائم‌مقام و معاون پشتیبانی و رفاهی سازمان نظام پزشکی اصفهان ابراز داشت: متاسفانه در مقایسه با کلانشهرهای دیگر اعم از شیراز، تهران،  کرمان، مشهد، تبریز و کرج دچار عقب ماندگی دیرینه هستیم و این به مسائلی مانند مشکلات  برای سرمایه گذاری در استان اصفهان از جمله بیمه، بانک‌ها اداره امور مالیاتی و سایر دستگاه‌ها باز می گردد که همکاری چندان خوبی برای توسعه این مراکز ندارند.

مصلحی تصریح کرد: نیاز است که دست به دست هم دهیم تا این نقص جبران شود؛ از همه کسانی که در بخش خصوصی تلاش می کنند تا این کمبود جبران شود تشکر کرده و وظیفه خود می دانیم که همه جانبه حمایت کنیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha