۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
بارآوری درختان گردو در مازندران کاهش یافت | تکثیر نهال آمریکایی
مدیر نهالستان گلوگاه:

بارآوری درختان گردو در مازندران کاهش یافت | تکثیر نهال آمریکایی

گلوگاه- اسدپور، مدیر یک نهالستان در گلوگاه با اشاره به کشت و تکثیر انواع نهال گردو در این نهالستان گفت: بارآوری درختان گردو در استان به دو تا پنج سال کاهش یافته است.

احمد اسدپور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در این نهالستان چندمنظوره انواع درختانی نظیر گلابی، گردو، سیب، هلو و غیره پرورش داده می شود، گفت: همچنین یک دامپرری ۱۰۰ راسی نیز در بخشی از این نهالستان برپا کرده ام.

وی که به پرورش اردک و طیور خانگی نیز مشغول است، با عنوان اینکه پدر من بزرگترین باغدار منطقه بوده است، افزود: حدود ۳۴ سال در زمینه تکثیر نهال گردویی آمریکایی فعالیت دارم.

مدیر نهالستان گلوگاه با اظهار اینکه تولید نهال انجیر، انار اشرف و اصفهان، سیاه ریشه و مرکبات نیز در این نهالستان انجام می شود، گفت: گردوی پوست کاغذی و ارمنستان نیز در مناطق بالادست کاشت شده است.

اسدپور با بیان اینکه گردوهای تولید شده در این نهالستان زودبازده هست و طی بازه زمانی دو تا پنج ساله باردهی دارند، گفت: این درحالی که گردوهای آمریکایی هفت سال به بعد باردهی دارند.

وی یادآور شد: برای پیشگیری از سرما درخت گرو نیز از شیوه خاصی بهره می گیریم و آن را به باغداران آموزش می دهیم تا محصولات را برابر سرما حفاظت کنند.

مدیر نهالستان گلوگاه با بیان اینکه در زمینه تهیه کود با مشکل روبرو بودیم، گفت: برای تامین گوشت و کود اقدام به راه اندازی دامداری ۱۰۰ راسی در نهالستان کردیم تا از مزایای آن بهره مند شویم.

اسدپور یادآور شد: از ۱۰۰ راس گوسفند ۷۰ راس آبستن هستند و برای تغذیه کود گیاهان و درخت از کود دام و طیور استفاده می کنیم.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha