۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
جشنواره‌ها فرصتی برای برند سازی گردشگری طبیعی در استان سمنان
کارشناس گردشگری تاکید کرد؛

جشنواره‌ها فرصتی برای برند سازی گردشگری طبیعی در استان سمنان

شاهرود- طاهری، کارشناس گردشگری با بیان اینکه جشنواره‌ها مانند زاغ بور فرصتی برای برند سازی گردشگری طبیعی در استان سمنان است، گفت: در زمینه گردشگری طبیعی مهمترین و شاید اساسی‌ترین رکن، برند سازی است.

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه جشنواره زاغ بور امسال به همت میراث فرهنگی، دهیاری‌ها و بخشداری بیارجمند در شهرستان شاهرود برگزار و نوید روزهایی را می‌دهد که بتوانیم در راستای گردشگری طبیعی که از شاخه‌های مهم توریسم محسوب می‌شود، اقدامات خوبی را صورت دهیم، تاکید کرد: استان سمنان ظرفیت‌های عظیم گردشگری طبیعی دارد که باید شناسانده شوند.

وی با بیان اینکه دو مرکز مهم شامل پارک ملی کویر و همچنین زیست‌کره توران در استان سمنان وجود دارد، تاکید کرد: توران به سرنگتی آفریقا معروف است که زیستگاه زاغ بور از پرندگان نادر کویری محسوب می‌شود که بسیار زیبا است و حتی توانمندی کار برای برند سازی مدل گردشگری طبیعی را نیز دارد که خوشبختانه پنج سالی می‌شود این اقدام در ابتدا به صورت محدود اما کم کم به صورت گسترده‌تر و در سطح ملی توسط میراث فرهنگی شاهرود برگزار می‌شود.

این کارشناس و فعال حوزه گردشگری با بیان اینکه بیارجمند مهد گردشگری طبیعی و بوم گردی است، تاکید داشت: ما با داشتم دامغان، بیارجمند، میامی، گرمسار و افتر و سرخه و … نباید دغدغه جذب گردشگر را به استان سمنان داشته باشیم ما امروز برندهای جهانی مانند جنگل ابر را در استان داریم و دیباج و شهمیرزاد و بسطام و.. از جمله مکان‌های هدف گذاری شده برای سوق دادن گردشگران به خصوص گردشگران طبیعت گرد هستند اما نتوانسته‌ایم به خوبی از آن بهره ببریم.

استان سمنان ظرفیت‌های عظیم گردشگری طبیعی دارد که باید شناسانده شوند

طاهری با بیان اینکه به تازگی مسئولان ما فهمیده‌اند که می‌توان با برگزاری جشنواره‌های گردشگری، برند سازی در عرصه توریسم را صورت داد، گفت: صنعت توریسم برای استان سمنان که درگیر خشکسالی و کاهش تولیدات کشاورزی و روستایی است، آنقدر بها و اهمیت و البته درآمد دارد که فقط با تکیه بر آن می‌توان کل بودجه استان را تأمین کرد. این استان برای استفاده از عبور و تردد سالانه ۲۰ میلیون زائر رضوی از مسیر تهران- مشهد تنها به تلاش و همتی نیاز دارد که بتواند ماندگاری مسافران را با استفاده از شناساندن داشته‌های گردشگری، افزایش دهد.

وی با بیان اینکه تاکید بر گورخر آسیایی که در دنیا یگانه است، یوزپلنگ ایرانی، زاغ بور و انواع جوجه تیغی و عقاب سانان و … در کنار جاذبه‌های طبیعی مانند ابر، توران، دشت کویر، شمال دامغان، ییلاقات مهدی‌شهر و شهمیرزاد و ده‌ها ظرفیت و مراسم معنوی دیگر مثل گل غلتان و شیردوشان در دامغان همگی توان جذب گردشگر را دارند.

توران به سرنگتی آفریقا معروف است که زیستگاه زاغ بور از پرندگان نادر کویری محسوب می‌شود

این فعال حوزه گردشگری بیان کرد: مشکل ما این است که نتوانسته‌ایم به خوبی آنها را برند سازی کنیم و لذا برای مثال وقتی صحبت از گردشگری غذا پیش می‌آید رشت و مشهد زبانزد می‌شود وقتی صحبت از گردشگری طبیعی پیش می‌آید مازندران و گیلان بیان می‌شود اما در حالی که مثلاً در زمینه کویر نوردی باید اسم استان سمنان پیش بیاید زیرا نزدیک به استان‌های شمالی و تهران و مشهد است.

به گزارش بازار، جشنواره زاغ بور سیزده و چهاردهم آبان ماه سال جاری در بیارجمند برگزار خواهد شد. این جشنواره سالانه میزبان صدها گردشگر داخلی و حتی خارجی است.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha