۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید
بازار گزارش می‌دهد؛

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

ایلام- گرانی میوه و تره بار سال هاست گلایه مردم استان ایلام را همراه داشته است، برای حل بخشی از این مشکل احداث میدان میوه و تره بار مرکز استان ضروری است و می تواند راهگشا باشد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بر اساس آمارها ایلام یکی از گران‌ترین استان‌های کشور در بحث قیمت‌ها در بازار است به گونه‌ای که قیمت برخی از اقلام ضروری مانند پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و برخی میوه‌های فصلی متاسفانه به حدی سرسام آور است که بیشتر مردم قدرت خرید آنها را ندارند.

متاسفانه تفاوت قیمت زیادی در ایلام با استان های همجوار وجود دارد و قیمت ها بیشتر کالاها از جمله میوه و تره بار در استان ایلام بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

قیمت‌ها افزایش یافته است
یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: معمولاً میوه و سبزیجات را به صورت هفتگی در مرکز شهر خرید می‌کنم زیرا نسبت به مغازه‌های محلات قیمت‌ها مقداری ارزان‌تر است.

مهدی محمدیان افزود: اما در چند روز اخیر که به سمت فصل پاییز و زمستان می‌رویم، مجدداً قیمت‌ها افزایش یافته که این قیمت‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی مردم بسیار گران است.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع به دلیل گران بودن قیمت‌ها مجبور هستیم، محصولاتی را خرید کنیم که آنچنان که باید و شاید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد.

محمدیان اضافه کرد: به نظر من وجود واسطه و دلالان می‌تواند یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها در سطح بازار باشد، در استان ایلام نبود نظارت کافی باعث سوء استفاده دلالان شده است.

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

وی گفت: همچنین هزینه حمل و نقل نیز یکی از علت‌های گرانی میوه و تره بار در استان است، که این خود به نوعی تاثیرگذار بر افزایش قیمت‌ها است.

علت گرانی میوه در استان ایلام
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میوه‌ و تره بار یکی از مایحتاج عمومی و جزو سبد اصلی خرید خانوار محسوب می شوند، لذا حتماً نظارت بر قیمت این اقلام باید مورد توجه قرار بگیرد.

عزت الله عبدخانی افزود: داستان گرانی میوه در استان ایلام بسیار پیچیده است و به همین دلیل دستگاه های نظارتی مثل سازمان صمت در این بخش نظارت‌ها را تشدید کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در بحث گرانی میوه در استان ایلام علل مختلفی وجود دارد، اول اینکه زیرساخت‌های این بخش مثل میادین میوه و تره بار تحت نظارت شهرداری‌ها در استان وجود ندارد.

 دومین موضوع  در بحث گرانی میوه در استان ایلام این است که خود استان تولیدکننده عمده در بخش میوه و تره بار نیست

عبدخانی بیان کرد: در استان ایلام یک میدان میوه و تره بار در مرکز ایلام وجود دارد که آن هم از زیرساخت‌های خوبی برخوردار نیست.

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام تصریح کرد: دومین موضوع  در بحث گرانی میوه در استان ایلام این است که خود استان تولیدکننده عمده در بخش میوه و تره بار نیست.

شناسایی دلالان میوه در ایلام
وی عنوان کرد: حمل و نقل نیز در گرانی میوه در استان بسیار موثر است، به دلیل بعد مسافت استان با دیگر استان‌های تولیدکننده، به قیمت میوه افزوده می شود.

عبدخانی بیان کرد: دلالی هم در بحث افزایش قیمت میوه در استان ایلام تاثیر دارد، در سال گذشته به دستور دادستانی ایلام دلالان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

ایلام یکی از محدود استان‌هایی  است که متاسفانه میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نیست، وقتی که میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نباشد عملاً میوه‌هایی که داخل استان می‌شوند نظارت بر قیمت آنها وجود ندارد

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت ایلام اضافه کرد: در این راستا در میدان قرآن شهر ایلام زمینی برای احداث میدان میوه و تره بار تهیه شده و اگر این میدان راه اندازی شود، در کاهش قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نیست
سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: متاسفانه قیمت میوه و تره بار که یکی از کالاهای اساسی شهروندان است در استان ایلام به دلایل مختلف گران است.

محراب غریبی عنوان کرد: ایلام یکی از دورترین مناطق کشور برای حمل و نقل میوه و تره بار است و علاوه بر این تولیدات باغی داخل استان کفاف مصرف استان ایلام را نمی‌دهد.

وی افزود: ایلام یک استان مصرف کننده میوه و تره بار است، تفاوت قیمت‌ها با استان های دیگر به دلیل هزینه‌های بالای حمل و نقل است.

وی عنوان کرد: ایلام یکی از محدود استان‌هایی است که  میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نیست، وقتی که میدان اصلی میوه و تره بار زیر نظر شهرداری نباشد عملاً میوه‌هایی که داخل استان می‌شوند نظارت بر قیمت آنها وجود ندارد.

غریبی اضافه کرد: باید میدان اصلی تره بار و شهر ایلام زیر نظر شهرداری ایلام احداث شود تا بر قیمت نظارت وجود داشته باشد.

مشکلات بر سر راه احداث میدان میوه و تره بار ایلام حل می‌شود
وی تصریح کرد: غرفه داران بخش خصوصی که در میدان میوه و تره بار فعالیت می‌کنند ملزم خستند از تولیدکننده اصلی میوه تهیه کنند تا واسطه‌ها به حداقل برسد.

مسئولان شهرداری ایلام مصمم هستند که مسائل و مشکلات بر سر راه احداث میدان میوه و تره بار حل و بحث واگذاری زمین قطعی شود

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ایلام عنوان کرد: هم اکنون حضور دلال ها برای ورود میوه به داخل استان زیاد است، همین تعدد واسطه‌ها باعث افزایش قیمت در ایلام شده است.

گلایه مردم ایلام از گرانی میوه| احداث میدان تره بار به سرانجام نرسید

غریبی تصریح کرد: در سال ۹۷ احداث میدان مرکزی میوه و تره بار شهر ایلام در دستور کار قرار گرفته است، احداث این میدان به دلیل یک سری موارد و مشکلات قانونی طولانی شده است.

وی افزود: مسئولان شهرداری ایلام مصمم هستند که این مسائل و مشکلات بر سر راه احداث میدان میوه و تره بار حل و بحث واگذاری زمین قطعی شود.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری ایلام گفت: میدان میوه و تره بار ایلام با ۱۶۰ غرفه با تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم طراحی شده است.

با توجه گلایه چندساله مردم استان ایلام تسریع در روند احداث میدان میوه و تره بار شهر ایلام ضروری است امسال به سرانجام برسد.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha