۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
اولین طرح کرودفاندینگ کشور در شیراز رونمائی شد

اولین طرح کرودفاندینگ کشور در شیراز رونمائی شد

شیراز- اولین طرح تامین مالی خرد تضمین شده با عنوان کرودفاندینگ با هشت میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و تضمین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور در شیراز رونمائی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور صبح یکشنبه در مراسم راه اندازی اولین طرح تامنی مالی خرد در کشور، گفت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمانت نامه برای تعاونی های کارآفرین پیشرو به ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

مهدی حسین نژاد توسعه تعاون و تامین مالی تعاونی‎ها را موضوع مهمی دانست و افزود: براساس تحقیقات بعمل آمده از کارآفرینان مشکل اصلی فعالین این عرصه تامین مالی است.

وی ادامه داد: در کشور ما تامین منابع در گردش اغلب از طریق بانک ها انجام می شود در صورتیکه بانک در ریسک سرمایه گذاری وارد نمی شود و به همین دلیل در حوزه تعاون به دنبال روش های جدید هستیم که در ریسک سرمایه گذاری نیز شریک باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور با بیان اینکه در بازار سرمایه نیز مردم اغلب به شرکت های بزرگ اعتماد دارند و ایده های نوآورانه نمی توانند اقبال عمومی را به سمت خود جذب کنند،گفت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون سعی دارد بعنوان ضامن در کنار ایده‌های نوآورانه قرار گرفته و از این نوع کسب و کارهای نوین حمایت کند.

وی اظهار داشت: این صندوق نیز پس از بررسی کارشناسی طرح های نوآورانه از آنها حمایت می کند به گونه ای که برای ضمانت طرح ایجاد اولین کرودفاندینگ کشور در شیراز دو ماه مورد بررسی دقیق کارشناسان صندوق قرار و در نهایت این پروژه ضمانت شد.
تنها راه توسعه اقتصاد عادلانه رونق تعاون است

حسین نژاد بیان کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح هشت میلیارد تومان است که دو و نیم میلیارد آن توسط شرکت متعلق به بخش خصوصی تامین و مابقی نیز توسط سرمایه‌های خرد مردم تامین خواهد شد که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تا سه سال سرمایه گذاری در این حوزه را تضمین کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سطح استان فارس دو تا سه هزار پروژه نیمه تمام وجود دارد که بسیاری از این طرح ها توجیه اقتصادی دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات دولتی معطل مانده که می توان از طریق تعاونی های پلتفرمی این سرمایه تامین و طرح های نیمه تمام استان نیز تکمیل شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون کشور تنها راه توسعه اقتصادی عادلانه را توسعه تعاون دانست و افزود: تجربه خصوصی سازی در سالیان اخیر ناموفق بوده و مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده در صورتیکه خصوصی سازی با کمک تعاون موفقیت آمیز خواهد بود.

وی ادامه داد: توسعه تعاونی‌های نوآورانه و استارتاپ‌ها می‌تواند موتور محرک اقتصاد کشور باشد که تامین سرمایه اینگونه شرکت‌های تعاونی در دستور کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha