۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در شرکت برق کردستان/برق ۳۷ مرکز مهم قطع شد
در راستای ارزیابی آمادگی استان کردستان؛

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در شرکت برق کردستان/برق ۳۷ مرکز مهم قطع شد

سنندج – همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل رزمایش قطعی برق مراکز حساس و مهم در استان کردستان در شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، صبح امروز و با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، دهمین رزمایش قطعی برق مراکزحساس، مهم و آماده به کار مولد اضطراری برق در سازمانها و ادارات استان در سنندج برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در این رزمایش گفت : به منظور بررسی میزان آمادگی سازمان ها، ادارات و دستگاه های اجرایی درمواجه باقطعی برق درشرایط بحران ناشی از (مخاطرات طبیعی یا غیر طبیعی ) با برنامه ریزی قبلی، برق ۳۷ مرکز از مراکز حساس و ضروری  در شهرستانهای تحت پوشش ستاد قطع شد و با بررسی لازم نقاط ضعف و قوت این اماکن از پیش تعیین شده به صورت جدی و واقعی آزمایش شد.

هیوا لهونیان ادامه داد: این رزمایش که  با حضور ۲۰ اکیپ عملیاتی برگزار گردید، مراکزی همچون فرمانداری ها، جایگاه های عرضه سوخت، مراکز مخابراتی، بیمارستانها، مراکز آب رسانی و تصفیه خانه ها، صداوسیما و برخی دیگر از مراکز خدمت رسانی سراسراستان همزمان قطع شد و این مراکز موظف به استفاده از مولدهای تامین برق برای پیش گیری از وقفه درخدمت رسانی به مردم شدند.

وی بیان کرد: بنابه مصوبه سازمان پدافند غیرعامل وزارت نیرو که به تمامی سازمان ها و دستگاه های اجرایی کشور ابلاغ شده است، همه دستگاهای اجرایی و اماکن حساس، ضروری و مهم  باید مجهز به ژنراتور برق اضطراری شوند تا بتوانند درشرایط بحرانی وقطعی شبکه، برق  موردنیاز خودراتامین نمایند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه صرف خرید این ژنراتورها کافی نیست، اضافه کرد: علاوه بر تامین ژنراتورها، دستگاه ها و نهادهای اجرایی  مختلف باید در زمینه تامین و ذخیره مناسب سوخت مورد نیاز و نگهداری مطلوب و نیز آموزش مناسب اپراتورها برای راه اندازی و استفاده از آن نیز لازم است، اقدامات لازم را انجام دهند.

 وی زمان برگزاری این رزمایش را ۲ ساعت اعلام نمود و بیان کرد: این رزمایش ازسال  ۹۰ درهفته نکوداشت پدافندغیرعامل به صورت سراسری و سالیانه  برگزارمی شود و خوشبختانه در استان کردستان هماهنگی های قابل قبولی در این زمینه وجود دارد.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha