۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
پرواز جدید به کویت از ۴ فرودگاه
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد

پرواز جدید به کویت از ۴ فرودگاه

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از دهم آبان ماه پروازهای داخلی و خارجی خود را افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» برای افزایش پروازهای خود از تاریخ دهم آبان‌ماه برنامه‌ریزی کرده است. این پروازها در مسیرهای داخلی و خارجی گشوده خواهد شد و ناوگان هواپیماهای ایرباس A ۳۱۹ و A ۳۲۰ ایران‌ایر در این پروازها نقشی پررنگ ایفا خواهند کرد.

آنطور که ایران‌ایر اعلام کرده است، در پی کاهش انتشار کرونا ویروس و صدور مجوز پرواز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری کویت، از روز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه سال جاری پروازهای برنامه‌ای «هما» از مبدا فرودگاه‌های شیراز، مشهد، اهواز و لار به مقصد کویت برقرار می‌شود. اولین پرواز برنامه‌ریزی شده از فرودگاه شهید دستغیب شیراز در روز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه سال جاری با هواپیمای ایرباس A ۳۱۹ انجام می‌شود. این مسیر پروازی در روزهای دوشنبه هر هفته با شماره پرواز ۶۶۵ در ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه فرودگاه شیراز را ترک و در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه کویت می‌شود. برگشت این پرواز در همان روز با شماره پرواز ۶۶۴ در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه از فرودگاه کویت را به مقصد شیراز ترک و در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه شیراز به زمین می‌نشیند.

پرواز بعدی ایران‌ایر به کویت برای روز ۱۲ آبان برنامه‌ریزی شده و مبدا آن فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد خواهد بود. این مسیر پروازی در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته با هواپیمای ایرباس A ۳۲۰ انجام می‌شود. این پرواز با شماره پرواز ۶۶۹ در روزهای چهارشنبه هر هفته در ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه (به وقت محلی) فرودگاه کویت را به مقصد مشهد ترک می‌کند.

 پرواز روزهای شنبه نیز در ساعت ۱۰ و ۳۵ دقیقه از فرودگاه مشهد پرواز می‌کند. برگشت این پرواز درهمان روز در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه کویت پرواز و در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشیند.

پس از این پروازها، گشایش دو مسیر پروازی جدید از اهواز و لار به کویت نیز برای روز ۱۴ آبان برنامه‌ریزی شده است. در این روز اولین پرواز ایران‌ایر فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز را به مقصد کویت ترک خواهد کرد. این پرواز در جهت گسترش پروازهای بین‌المللی، «هما» از جنوب غربی کشور صورت گرفته است که با این پرواز تسهیلات تردد هموطنان ساکن استان خوزستان فراهم می‌شود.

پرواز اهواز به مقصد کویت در روزهای جمعه هر هفته با شماره پرواز ۶۷۳ با بهره گیری از هواپیمای ایرباس A ۳۱۹ در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه از فرودگاه اهواز پرواز و در ساعت ۱۹ و ۴۰ دقیقه وارد فرودگاه کویت می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز با شماره پرواز ۶۷۲ در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه پرواز و در ساعت ۲۲ و ۳۰ در فرودگاه اهواز به زمین می‌نشیند.

در این روز، یعنی چهاردهم آبان‌ماه، پرواز لار-کویت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» نیز انجام خواهد شد. مسیر جدید لار به کویت به عنوان جدیدترین مسیر پروازی فرودگاه لار برنامه‌ریزی شده است. این مسیر پروازی از روز ۱۴ آبان‌ماه سال جاری در روزهای جمعه هر هفته با هواپیمای ایرباس A ۳۱۹ برقرار می‌شود.

پرواز رفت این مسیر با شماره پرواز ۶۷۵ در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه فرودگاه لار را ترک و در ساعت ۹ و ۴۵ وارد فرودگاه کویت می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز با شماره پرواز ۶۷۴ در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه پرواز و در ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه در فرودگاه لار فرود می‌آید. گفتنی است هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از فرودگاه لار به فرودگاه دبی پرواز می‌کند.

اما فرودگاه‌های خارجی تنها فرودگاه‌های موجود در فهرست مسیرهای جدید پروازی ایران‌ایر نیستند. در راستای افزایش پروازهای استانی، «هما» از تاریخ دهم آبان سال جاری در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از اصفهان به مقصد فرودگاه رامسر پرواز می‌کند. این پروازها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه فرودگاه اصفهان را ترک و در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه وارد فرودگاه رامسر می‌شود. برگشت این پرواز در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه از فرودگاه رامسر پرواز و در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه اصفهان به زمین می‌نشیند.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha