۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
استفاده از ۵۴۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در مراکز غیردولتی بخش کشاورزی ایلام
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایلام خبر داد؛

استفاده از ۵۴۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی در مراکز غیردولتی بخش کشاورزی ایلام

ایلام- اکبرزاده، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ایلام گفت: از پنج هزار و ۴۰۰ نفر از فارغ التحصیل دانشگاهی در رشته‌های کشاورزی، در مراکز غیر دولتی بخش کشاورزی استان استفاده می‌شود.

عزت الله اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار هکتار زمین قابل کشت و فعالایت بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر کشاورز، دشت عباس دهلران را به قطب تولیدات کشاورزی استان تبدیل کرده است.

وی گفت: این ظرفیت مهم باعث شد اولین مرکز خدمات غیردولتی بخش کشاورزی شهرستان دهلران و دومین مرکز استان در دشت عباس آغاز به کار کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: این مراکز خدمات غیردولتی ضمن اشتغال برای فارغ التحصیلان این حوزه می تواند به افزایش بهره وری در زمینه های کشاورزی نیز منجر شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه در سطح استان درنظر داریم ۲۳ مرکز را در مناطق عمده تولید و در دل مزارع کشاورزی ایجاد کنیم، تصریح کرد: برای پیشبرد فعالیت های کشاورزی در سطح استان می توانیم از این مراکز خدمات استفاده کنیم.

برون سپاری و انتقال خدمات کشاورزی به نزدیکی مزارع
رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: ۲۵ درصد از کل جمعیت فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی استان مربوط به شهرستان دهلران است که در هر مرکز قرار است پنج نفر به کار گرفته شود.

اکبرزاده افزود: تعداد پنج هزار و ۴۶۰ نفر فارغ التحصیل حوزه بخش کشاورزی در ۳۱ گرایش متفاوت عضو سازمان نظام مهندسی هستند، سیاست نظام مهندسی جهاد کشاورزی این است که در هر دهستان حداقل ۲ مرکز استقرار پیدا کند.

وی گفت: برون سپاری و انتقال خدمات کشاورزی به نزدیکی مزارع علاوه بر تسهیل در دسترسی کشاورزان به خدمات مختلف، به کاهش هزینه های پیش از تولید نیز کمک می‌کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی علاوه بر این که دسترسی کشاورزان را به خدمات آسان تر می‌کند می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته و حتی در روزهای تعطیل نیز خدمات ارائه کنند.

کد خبر: ۱۱۴٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha